https://sputnikportal.rs/20250630/od-ceburaske-do-cebubu-tradicionalni-junaci-ili-kopije-svetskih-trendova-1187358211.html
Од Чебурашке до „Чебубу“: Традиционални јунаци или копије светских трендова?
Од Чебурашке до „Чебубу“: Традиционални јунаци или копије светских трендова?
Sputnik Србија
Претварање Чебурашке у „Чебубу“, по аналогији са популарном играчком „Лабубу“, представља лош покушај прилагођавања светским трендовима, изјавила је... 30.06.2025, Sputnik Србија
2025-06-30T21:50+0200
2025-06-30T21:50+0200
2025-11-04T13:59+0100
русија
чебурашка
русија
филм
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/03/03/1168377219_0:0:3281:1847_1920x0_80_0_0_2607eccaf5389087c0bc4288d0ab178e.jpg
Потребно је не мењати устаљене ликове на којима су одрастале генерације, већ осмислити нове позитивне јунаке, истакла је председница Комитета Државне думе.Раније је председница Одбора директора филмског студија „Сојузмултфилм“ Јулијана Слашчева саопштила да је студио решио да региструје заштитни знак „Чебубу“ како би заштитио Чебурашку у оквиру мера за борбу против фалсификата и спречила производњу сличних играчака од стране других компанија.Заштитни знак добио је назив „Чебубу“ по аналогији са „Лабубу“, називом плишаних дизајнерских играчака које добијају на популарности у Русији. Играчку је осмислио илустратор Касинг Лунг из Хонг Конга, инспирисан скандинавском митологијом. Кинеска компанија Поп Март их производи од 2019. године, али популарност „Лабубу“ је почела да расте 2024. године, најпре у Азији, а затим, захваљујући светским звездама и популарним трендовима на друштвеним мрежама, и у другим земљама света, укључујући и Русију. Лутку производе у више од 300 варијанти различитих боја, облика и величина.Подсетимо, Чебурашка је симбол детињства многих генерација у Русији и широм бившег СССР-а, њен лик је први пут створио писац и илустратор Едуард Успенски у књизи "Крокодил Гена и његови пријатељи" из 1966. године.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/03/03/1168377219_550:0:3281:2048_1920x0_80_0_0_95341e874a640ae449aa8ed52456b205.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
чебурашка, русија, филм
Од Чебурашке до „Чебубу“: Традиционални јунаци или копије светских трендова?
21:50 30.06.2025 (Освежено: 13:59 04.11.2025) Претварање Чебурашке у „Чебубу“, по аналогији са популарном играчком „Лабубу“, представља лош покушај прилагођавања светским трендовима, изјавила је председница Комитета Државне думе за питања породице, мајчинства, очинства и детињства Татјана Буцка, коментаришући одлуку „Сојузмултфилма“ да региструје заштитни знак „Чебубу“.
Потребно је не мењати устаљене ликове на којима су одрастале генерације, већ осмислити нове позитивне јунаке, истакла је председница Комитета Државне думе.
„Сматрам да ово није баш прави смер у ком треба да идемо. Кажу нам да није важно само увозити замену, већ бити независан од увоза. Ово треба да буде део наше свести. Не да се дивимо ономе што је већ неко урадио и да то поновимо, већ да направимо нешто своје, чему ће се цео свет дивити. То је наш задатак“, саопштила је Буцка.
Раније је председница Одбора директора филмског студија „Сојузмултфилм“ Јулијана Слашчева саопштила да је студио решио да региструје заштитни знак „Чебубу“ како би заштитио Чебурашку у оквиру мера за борбу против фалсификата и спречила производњу сличних играчака од стране других компанија.
Заштитни знак добио је назив „Чебубу“ по аналогији са „Лабубу“, називом плишаних дизајнерских играчака које добијају на популарности у Русији. Играчку је осмислио илустратор Касинг Лунг из Хонг Конга, инспирисан скандинавском митологијом.
Кинеска компанија Поп Март их производи од 2019. године, али популарност „Лабубу“ је почела да расте 2024. године, најпре у Азији, а затим, захваљујући светским звездама и популарним трендовима на друштвеним мрежама, и у другим земљама света, укључујући и Русију. Лутку производе у више од 300 варијанти различитих боја, облика и величина.
Подсетимо, Чебурашка је симбол детињства многих генерација у Русији и широм бившег СССР-а, њен лик је први пут створио писац и илустратор Едуард Успенски у књизи "Крокодил Гена и његови пријатељи" из 1966. године.