https://sputnikportal.rs/20250705/vucic-nova-deonica-auto-puta-pakovrace-pozega-potpuno-bezbedna-besplatna-do-15-jula-1187556990.html
Свечано отворена нова деоница аутопута Паковраће-Пожега, бесплатно може да се користи до 15. јула
Свечано отворена нова деоница аутопута Паковраће-Пожега, бесплатно може да се користи до 15. јула
Sputnik Србија
Свечано отворена деоница ауто-пута "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге, за саобраћај отворена од сутра у 12 часова. Председник Србије Александар Вучић... 05.07.2025, Sputnik Србија
2025-07-05T12:11+0200
2025-07-05T12:11+0200
2025-07-05T12:49+0200
економија
економија
србија – економија
александар вучић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/07/05/1187559014_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_104e173eefbbbf56e1f798c9b5b82c8b.jpg
Вучић је, обраћајући се на отварању деонице ауто-пута "Милош Велики" од Прељине до Пожеге, рекао да у историју улазе они који су нешто учинили, који су градили, који су иза себе нешто оставили, као и да слава припада онима који раде, доносе резултате и који чине добро за свој народ."Градили смо Србију и за мене је данас посебан дан, ја нисам живео за дан дуже на власти, за фотељу, ташну, машну, ја сам живео за успех и напредак Србије, за резултат и зато сам данас посебно поносан. Сутра у 12 сати ми ћемо моћи и званично да кажемо да смо за ових 12 година изградили више километара путева него што је то урађено за 67 година", истакао је Вучић.Како је додао, то се успело захваљујући дивном народу Србије.Вучић је нагласио да они који су напали државу имали новца, медијску подршку у земљи и иностранству, помоћ страних обавештајних служби, али да нису разумели једну ствар - да Србин када схвати да му је држава нападнута, крене да је брани."Србин државу доживљава као своју кућу, а Србин своју кућу не да да се руши, брани је. То је оно што никада нису разумели и питали су се како је могуће да смо толико жилави, да се одупиремо тој сили, а успели смо захваљујући вама, дивном народу Србије", нагласио је Вучић.Захвалио је кинеском председнику Си Ђинпингу који је 2016. године, када су Американци вратили Железару у Смедереву за један долар, а Србија грцала у проблемима и 10 милиона евра сваког месеца губила, дошао и преузео Железару коју Кинези и данас држе и чувају 5.000 запослених упркос томе што губе новац.Вучић је истакао да се данас у оквиру нове деоници отварају и два најдужа и најмодернија друмска тунела у Србији - Лаз и Муњино брдо, који су дуго око три километра.Председник је истакао да је дужила тунела Лаз 2.850 метара, а Муњино брдо 3.150 метара.Додао је да током проласка кроз тунел Лаз да постоји 24-часовно дежурство за безбедност тунела и надзор.Истакао је да је од 2012. изграђено чак 609 километара аутопутева и брзих саобраћајница.Лиђун: Желимо да радимо раме уз раме са СрбијомГенерални директор кинеске компаније ЦРБЦ Ванг Лиђун рекао је на отварању деонице ауто-пута "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге, да компаније ЦРБЦ и ЦЦЦЦ желе да раде раме уз раме са Србијом и да велика удаљеност не умањује челично пријатељсво Кине и Србије."Пут развоја нема краја, компанија ЦЦЦЦ и ЦРБС дају свој допинос економском развоју Србије и настављају пут просперита са овом херојском земљом", рекао је Лиђун.Истакао је да је ауто-пут "Милош Велики" значајна економска жила куцавица Србије која спаја север и југ земље, а деоница Прељина - Пожега један од кључних делова овог ауто-пута."Ова деоница пролази кроз планинске пределе, налази са на једном геолошком и техничком изазовном делу трасе, због чега је и сада јасно да ће се њеном изградњом увелико олакшати кретање становника", истакао је он.Нагласио је да му је велика част што је данас овде са свима на отварању нове деонице ауто-пута "Милош Велики" и да у име компаније ЦЦЦЦ и ЦРБЦ може да се захвали председнику Србије Александру Вучићу на подршци и амбасади Кине у Србији, на стручној помоћи Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструкуре и инвеститору, Путевима Србије и наџорним органима и истакао велико поштовање целом тиму градитеља на њиховом даноноћном труду и борби."Током изградње смо уложили велике напоре да обездимо најбољи квалитет овог пројекта. Ангажовали смо велике ресурсе и експерте за решавање техничких пититања на лицу места, уз заједничке напоре успели смо да завршимо овај пројекат. Пуштањем у саобраћај ове деонице постављени су чврсти темељи за изградњу аутопута Е-763 чиме би се коначно решило питање уског грла на вези између централне и источне Европе до Јадранског мора и учврстила позиција Србије као једног од најважнијих траснпортних чворишта у Југоситочној Европи", додао је он.Истакао је да ове две кинеске компаније послују у Србији већ 15 година и да раде на великим пројектима."Уз поверење председника и свих чланова владе, били смо прва кинеска компанија која је у Европи изградила мост, мост Земун- Борча, такође смо прва кинеска компанија која је учестовала у изградњи аутопутева Сурчин - Обреновац, Нови Београд- Сурчин и сад Прељина- Пожега. И радићемо на реализацији преосталих делова аутопутева, а учестовали смо и на изградњи прве брзе железнице овом делу Европе", рекао је он и додао да тренутно имају девет пројеката у Србији.Додао је да је председник Србије Александар Вучић једном приликом рекао да Кина и Србија могу да победе све потешкоће, а завршетком радова и пуштањем у саобраћај деонице Прељина - Пожега је то и доказано.Ли Минг: Ауто-пут Милош Велики је важна артерија јер повезује Београд са луком БарАмбасадор Кине у Србији Ли Минг изјавио је током отварања нове деонице ауто-пута "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге да тај пут представља важну саобраћајну артерију која повезује Београд са луком Бар у Црној Гори, али и запад са севером Србије."Ова деоница не само да повезује север са западом земље, већ повезује и људе и значајно побољшава саобраћајне услове, покреће економски развој, побољшава квалитет живота људи и тиме потпуно доказује да изградњом сваког новог пута стварамо услове за развој индустрије", рекао је кинески амбасадор.Он је навео да се Србија у последњих неколико година под вођством председника Александра Вучића налази на добром путу са стопом економског развоја која је међу највишима у Европи."Последњих година под вођством председника Вучића, Србија је на правом путу, на путу националног развоја са стопом економског развоја која је међу највишима у Европи, а у чему је изградња путне инфраструктуре одиграла значајну улогу. Укључујући ову деоницу, Србија је од 2014. године изградила више од 600 километара ауто-путева и брзих саобраћајница што је више од укупног броја километара изграђених од 1945. до 2014. године", објаснио је Ли Минг.Амбасадор Кине је рекао да деоница од Паковраће до Пожеге пролази кроз планинске пределе и да је због тога изградња била веома захтевна."Пре само два месеца сам имао прилику да се са председником Вучићем уверим да је изградња тунела на овом путу била међу највећим изазовима на овом пројекту. Можемо да кажемо да је успешан завршетак и пуштање у саобраћај ове деонице резултат знања и напорног рада свих учесника, али и доказ челичног пријатељства двеју земаља", објаснио је он.Према његовим речима, пројекат изградње овог пута је доказ изузетних односа између Србије и Кине."Под стратешким вођством двојице лидера изградња српско кинеске заједнице има одличан почетак. Председници су се успешно састали у Москви 9. маја указујући на даљи правац билатералних односа. Сарадња Србије и Кине је процес који нема краја јер је сваки завршетак нови почетак. Српски и кинески градитељи ће након отварања ове деонице од краја направити нови почетак и наставити да раде на изградњи нове деонице и да обарају рекорде у дужини мреже ауто-путева у Србији", нагласио је Ли Минг.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/07/05/1187559014_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_629563819cc6c06234f42c6e9c07ac76.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија – економија, александар вучић
економија, србија – економија, александар вучић
Свечано отворена нова деоница аутопута Паковраће-Пожега, бесплатно може да се користи до 15. јула
12:11 05.07.2025 (Освежено: 12:49 05.07.2025) Свечано отворена деоница ауто-пута "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге, за саобраћај отворена од сутра у 12 часова. Председник Србије Александар Вучић поручио је данас да је нова деоница аутопута Е-763, у дужини од 19,56 километара, потпуно безбедна за коришћење и најавио да ће тај део аутопута моћи бесплатно да се користи до 15. јула.
Вучић је, обраћајући се на отварању деонице ауто-пута "Милош Велики" од Прељине до Пожеге, рекао да у историју улазе они који су нешто учинили, који су градили, који су иза себе нешто оставили, као и да слава припада онима који раде, доносе резултате и који чине добро за свој народ.
"Градили смо Србију и за мене је данас посебан дан, ја нисам живео за дан дуже на власти, за фотељу, ташну, машну, ја сам живео за успех и напредак Србије, за резултат и зато сам данас посебно поносан. Сутра у 12 сати ми ћемо моћи и званично да кажемо да смо за ових 12 година изградили више километара путева него што је то урађено за 67 година", истакао је Вучић.
Како је додао, то се успело захваљујући дивном народу Србије.
Вучић је нагласио да они који су напали државу имали новца, медијску подршку у земљи и иностранству, помоћ страних обавештајних служби, али да нису разумели једну ствар - да Србин када схвати да му је држава нападнута, крене да је брани.
"Србин државу доживљава као своју кућу, а Србин своју кућу не да да се руши, брани је. То је оно што никада нису разумели и питали су се како је могуће да смо толико жилави, да се одупиремо тој сили, а успели смо захваљујући вама, дивном народу Србије", нагласио је Вучић.
Захвалио је кинеском председнику Си Ђинпингу који је 2016. године, када су Американци вратили Железару у Смедереву за један долар, а Србија грцала у проблемима и 10 милиона евра сваког месеца губила, дошао и преузео Железару коју Кинези и данас држе и чувају 5.000 запослених упркос томе што губе новац.
Вучић је истакао да се данас у оквиру нове деоници отварају и два најдужа и најмодернија друмска тунела у Србији - Лаз и Муњино брдо, који су дуго око три километра.
Председник је истакао да је дужила тунела Лаз 2.850 метара, а Муњино брдо 3.150 метара.
Додао је да током проласка кроз тунел Лаз да постоји 24-часовно дежурство за безбедност тунела и надзор.
Истакао је да је од 2012. изграђено чак 609 километара аутопутева и брзих саобраћајница.
Лиђун: Желимо да радимо раме уз раме са Србијом
Генерални директор кинеске компаније ЦРБЦ Ванг Лиђун рекао је на отварању деонице ауто-пута "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге, да компаније ЦРБЦ и ЦЦЦЦ желе да раде раме уз раме са Србијом и да велика удаљеност не умањује челично пријатељсво Кине и Србије.
"Пут развоја нема краја, компанија ЦЦЦЦ и ЦРБС дају свој допинос економском развоју Србије и настављају пут просперита са овом херојском земљом", рекао је Лиђун.
Истакао је да је ауто-пут "Милош Велики" значајна економска жила куцавица Србије која спаја север и југ земље, а деоница Прељина - Пожега један од кључних делова овог ауто-пута.
"Ова деоница пролази кроз планинске пределе, налази са на једном геолошком и техничком изазовном делу трасе, због чега је и сада јасно да ће се њеном изградњом увелико олакшати кретање становника", истакао је он.
Нагласио је да му је велика част што је данас овде са свима на отварању нове деонице ауто-пута "Милош Велики" и да у име компаније ЦЦЦЦ и ЦРБЦ може да се захвали председнику Србије Александру Вучићу на подршци и амбасади Кине у Србији, на стручној помоћи Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструкуре и инвеститору, Путевима Србије и наџорним органима и истакао велико поштовање целом тиму градитеља на њиховом даноноћном труду и борби.
"Током изградње смо уложили велике напоре да обездимо најбољи квалитет овог пројекта. Ангажовали смо велике ресурсе и експерте за решавање техничких пититања на лицу места, уз заједничке напоре успели смо да завршимо овај пројекат. Пуштањем у саобраћај ове деонице постављени су чврсти темељи за изградњу аутопута Е-763 чиме би се коначно решило питање уског грла на вези између централне и источне Европе до Јадранског мора и учврстила позиција Србије као једног од најважнијих траснпортних чворишта у Југоситочној Европи", додао је он.
Истакао је да ове две кинеске компаније послују у Србији већ 15 година и да раде на великим пројектима.
"Уз поверење председника и свих чланова владе, били смо прва кинеска компанија која је у Европи изградила мост, мост Земун- Борча, такође смо прва кинеска компанија која је учестовала у изградњи аутопутева Сурчин - Обреновац, Нови Београд- Сурчин и сад Прељина- Пожега. И радићемо на реализацији преосталих делова аутопутева, а учестовали смо и на изградњи прве брзе железнице овом делу Европе", рекао је он и додао да тренутно имају девет пројеката у Србији.
Додао је да је председник Србије Александар Вучић једном приликом рекао да Кина и Србија могу да победе све потешкоће, а завршетком радова и пуштањем у саобраћај деонице Прељина - Пожега је то и доказано.
Ли Минг: Ауто-пут Милош Велики је важна артерија јер повезује Београд са луком Бар
Амбасадор Кине у Србији Ли Минг изјавио је током отварања нове деонице ауто-пута "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге да тај пут представља важну саобраћајну артерију која повезује Београд са луком Бар у Црној Гори, али и запад са севером Србије.
"Ова деоница не само да повезује север са западом земље, већ повезује и људе и значајно побољшава саобраћајне услове, покреће економски развој, побољшава квалитет живота људи и тиме потпуно доказује да изградњом сваког новог пута стварамо услове за развој индустрије", рекао је кинески амбасадор.
Он је навео да се Србија у последњих неколико година под вођством председника Александра Вучића налази на добром путу са стопом економског развоја која је међу највишима у Европи.
"Последњих година под вођством председника Вучића, Србија је на правом путу, на путу националног развоја са стопом економског развоја која је међу највишима у Европи, а у чему је изградња путне инфраструктуре одиграла значајну улогу. Укључујући ову деоницу, Србија је од 2014. године изградила више од 600 километара ауто-путева и брзих саобраћајница што је више од укупног броја километара изграђених од 1945. до 2014. године", објаснио је Ли Минг.
Амбасадор Кине је рекао да деоница од Паковраће до Пожеге пролази кроз планинске пределе и да је због тога изградња била веома захтевна.
"Пре само два месеца сам имао прилику да се са председником Вучићем уверим да је изградња тунела на овом путу била међу највећим изазовима на овом пројекту. Можемо да кажемо да је успешан завршетак и пуштање у саобраћај ове деонице резултат знања и напорног рада свих учесника, али и доказ челичног пријатељства двеју земаља", објаснио је он.
Према његовим речима, пројекат изградње овог пута је доказ изузетних односа између Србије и Кине.
"Под стратешким вођством двојице лидера изградња српско кинеске заједнице има одличан почетак. Председници су се успешно састали у Москви 9. маја указујући на даљи правац билатералних односа. Сарадња Србије и Кине је процес који нема краја јер је сваки завршетак нови почетак. Српски и кинески градитељи ће након отварања ове деонице од краја направити нови почетак и наставити да раде на изградњи нове деонице и да обарају рекорде у дужини мреже ауто-путева у Србији", нагласио је Ли Минг.