https://sputnikportal.rs/20250717/kako-se-opasna-zverka-svela-na-jedno-slovo-automobilski-gigant-u-krizi-kolaps-prodaje-u-evropi-1187983343.html
Како се "опасна зверка" свела на једно слово: Аутомобилски гигант у кризи, колапс продаје у Европи
Како се "опасна зверка" свела на једно слово: Аутомобилски гигант у кризи, колапс продаје у Европи
Sputnik Србија
Британски аутомобилски гигант "Јагуар Ленд Ровер" (ЈЛР) пролази кроз једно од најбурнијих раздобља у својој историји. 17.07.2025, Sputnik Србија
2025-07-17T22:11+0200
2025-07-17T22:11+0200
2025-07-17T22:11+0200
економија
свет – економија
аутомобили
велика британија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/07/11/1187983717_0:161:3069:1887_1920x0_80_0_0_6968eecb8807197bc509d1e806083c02.jpg
Компанија је најавила укидање 500 радних места у Великој Британији, док се истовремено суочава с готово потпуним колапсом продаје у Европи. Према писању британских медија, ови догађаји долазе након контроверзног ребрендирања које је изазвао бес лојалних купаца.Управа "Јагуар Ленд Ровера" потврдила је да ће 500 менаџерских позиција бити угашено у склопу реструктурирања пословања. Из компаније наводе како ће радницима понудити програм добровољних одлазака уз отпремнине и инсистирају да отпуштања неће премашити 1,5 одсто укупне радне снаге у Великој Британији.У званичномсаопштењу, овај потез је описан као уобичајена пословна пракса нужна за оптимизацију и агилност компаније. Ови резови долазе након што је аутомобилски гигант раније упозорио да би америчке царине на британске аутомобиле могле директно да угрозе њихову профитабилност.Недаће за компанију поклопиле су се с прошлогодишњим ребрендирањем, који су многи критичари оценили као непотребно. Традиционални и препознатљиви амблем "Јагуара" замењен је минималистичким, геометријским словом "Ј". Љубитељи бренда изразили су своје незадовољство на друштвеним мрежама, тврдећи да нови лого изгледа као копча на јефтиној торбици.Док се бура око новог визуелног идентитета не стишава, продајне бројке показују алармантно стање.Према подацима Европског удружења произвођача аутомобила, "Јагуар" је у Европи у априлу 2025. године забележио продају од само 49 нових возила. Поређења ради, у истом месецу прошле године продато је 1.961 возило, што представља запањујући пад од 97,5 посто.Гледајући укупну продају од јануара до априла, пад је такође драстичан и износи 75,1 одсто, са само 2.665 продатих аутомобила. Упркос катастрофалним бројкама, британска марка инсистира да разлог за слободни пад продаје није ни ребрендирање ни недостатак подршке купаца.Према њиховим речима, прави разлог је стратешка одлука о заустављању производње старијих модела како би се компанија у потпуности фокусирала на лансирање нове, потпуно електричне понуде.Бранивши се од критика, из "Јагуара" су поручили како је бесмислено успоређивати продајне бројке за 2024. и 2025. годину, јер "Јагуар тренутно није у продаји" док пролази кроз радикалну трансформацију.Погледајте и:
велика британија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/07/11/1187983717_168:0:2899:2048_1920x0_80_0_0_c5e17b18b4d3aed903ff7225d11ce899.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет – економија, аутомобили, велика британија
свет – економија, аутомобили, велика британија
Како се "опасна зверка" свела на једно слово: Аутомобилски гигант у кризи, колапс продаје у Европи
Британски аутомобилски гигант "Јагуар Ленд Ровер" (ЈЛР) пролази кроз једно од најбурнијих раздобља у својој историји.
Компанија је најавила укидање 500 радних места у Великој Британији, док се истовремено суочава с готово потпуним колапсом продаје у Европи.
Према писању британских медија, ови догађаји долазе након контроверзног ребрендирања које је изазвао бес лојалних купаца.
Управа "Јагуар Ленд Ровера" потврдила је да ће 500 менаџерских позиција бити угашено у склопу реструктурирања пословања. Из компаније наводе како ће радницима понудити програм добровољних одлазака уз отпремнине и инсистирају да отпуштања неће премашити 1,5 одсто укупне радне снаге у Великој Британији.
У званичномсаопштењу, овај потез је описан као уобичајена пословна пракса нужна за оптимизацију и агилност компаније. Ови резови долазе након што је аутомобилски гигант раније упозорио да би америчке царине на британске аутомобиле могле директно да угрозе њихову профитабилност.
Недаће за компанију поклопиле су се с прошлогодишњим ребрендирањем, који су многи критичари оценили као непотребно. Традиционални и препознатљиви амблем "Јагуара" замењен је минималистичким, геометријским словом "Ј". Љубитељи бренда изразили су своје незадовољство на друштвеним мрежама, тврдећи да нови лого изгледа као копча на јефтиној торбици.
Док се бура око новог визуелног идентитета не стишава, продајне бројке показују алармантно стање.
Према подацима Европског удружења произвођача аутомобила, "Јагуар" је у Европи у априлу 2025. године забележио продају од само 49 нових возила. Поређења ради, у истом месецу прошле године продато је 1.961 возило, што представља запањујући пад од 97,5 посто.
Гледајући укупну продају од јануара до априла, пад је такође драстичан и износи 75,1 одсто, са само 2.665 продатих аутомобила. Упркос катастрофалним бројкама, британска марка инсистира да разлог за слободни пад продаје није ни ребрендирање ни недостатак подршке купаца.
Према њиховим речима, прави разлог је стратешка одлука о заустављању производње старијих модела како би се компанија у потпуности фокусирала на лансирање нове, потпуно електричне понуде.
Бранивши се од критика, из "Јагуара" су поручили како је бесмислено успоређивати продајне бројке за 2024. и 2025. годину, јер "Јагуар тренутно није у продаји" док пролази кроз радикалну трансформацију.