00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
Срби у огледалу Ермитажа
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Звездин Тома: Први интервју после победе над Фенером – сањамо Ф4
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Какав је изазов откривати и бележити велике приче у малим причама
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Директор Инфраструктуре железнице Србије: Станица Прокоп је безбедна за коришћење

© Sputnik / Лола ЂорђевићПутници на једној од платформи железничке станице Београд Центар
Путници на једној од платформи железничке станице Београд Центар - Sputnik Србија, 1920, 07.08.2025
Пратите нас
Железничка станица Београд Центар у Прокопу је безбедна за коришћење и функционисање железничког саобраћаја, кажу у предузећу "Инфрастуктура железнице Србије".
Радови на санацији два стуба у Прокопу, као и предстојећи радови на ојачавању перонских греда односе се на део станичних објеката који су изграђени још 1997. године, а од 1977. године када су почели радови у Прокопу, законска обавеза инвеститора је била, како кажу, да периодично врши испитивање делова комплекса, као и његово одржавање, што претходних деценија није рађено.
"Инфрастуктура железнице Србије" је зато предузела активности на санацији два стуба и ојачавању перонских греда.
Генерални Директор "Инфраструктуре желенице Србије" Зоран Јевтић каже за Танјуг поводом информација у јавности да наводно "пуцају конструкција и плоча на Прокопу" да може да потврди да је станица безбедна за одвијање железничког саобраћаја, као и коришћење јавног простора у оквиру те станице.
"Данас су завршени радови на два стуба која су санирана током претходна два месеца", рекао је Јевтић и најавио да ће се наставити са радовима на ојачавању појединих перонских града испод коте 105 (плоча над перонским делом), а у току је тендерска процедура за одређивање најповољнијег понуђача.
"Расписан је јавни тендер за радове на санацији потпорних греда испод коте 105, укупно 14 греда и радиће се санација и додатно ојачање тих греда. Отварање понуда је заказано за 14. август, а процењена вредност радова је око 22 милиона динара. Рок за завршетак је 90 дана. Надамо се успешном тендеру и реализацији тог посла", рекао је Јевтић.
Наводећи да су објекти до сада рађени према стандардима и регулативама БАБ 87 који су у међувремену промењени, директор "Инфрастуктуре железнице Србије" истиче да се сада ради по још строжим правилима познатим под називима Еврокод 1, Еврокод 2, Еврокод 8.
"Све је урађено у складу са тим најновим кодовима. То се пре свега односи на стабилност конструкције, на сеизмичке утицаје и на остале утицаје на конструкцију целог објекта", рекао је Јевтић.
На питање да ли би станична зграда и објекти који су изграђени на плочи, односно коти 105, на било који начин могли додатно оптеретити конструкцију изнад предвиђеног и да ли би то могло да изазове било каква оштећења на објекту, Јевтић каже да не може позивајући се на извештаје и елаборате које има.
Како је прецизирао, пре изградње плоче извршен је велики број истраживања и урађени су елаборати.
"Констатује се да након реконструкције плоче на коти 105 (плоче над перонским делом) објекат може да се користи у наредном периоду од минимум 50 година. Тако да на бази све те документације је касније рађено и пројектовање, рађени су додатни елаборати и извођач је изводио радове у складу са свом том документацијом", рекао је Јевтић.
Елаборат о испитивању постојеће армиранобетонске конструкције објекта железничке станице “Београд Центар” радио је Институт за материјале и конструкције Грађевинског факултета Универзитета у Београду.
Он је истакао да се континуирано прати "кретање" плоче над перонским делом инструментима високе прецизности и констатовано је да ту нема никаквих проблема и да је плоча стабилна.
"За годину дана готово да нема никаквих померања плоче и током фазе градње и пуног оптерећења бетонске плоче и носећих стубова минорна су оптерећења и равномерно су оптерећена", рекао је Јевтић.
Он је истакао да ће "Инфраструктура железнице Србије" у наредном периоду инсталирати и сопствене мерне системе након завршетка реконструкције 14 стубова и наставиће континуирано да врши мерења и проверу кретања и стабилности.
Јевтић је закључио да је станица Београд Центар у Прокопу безбедна и да неће бити затварања саобраћаја током планираних радова.
У овом предузећу закључују и да санација и реконструкција делова комплекса у Прокопу нису проузроковани градњом објекта на плочи, већ вишедеценијском небригом о овом објекту, а јасно је, кажу, и да нема додатног оптерећања плоче 105.
Станица Београд Центар, како поручују, наставља да функционише и нема разлога ни за бригу, ни за било какву панику путника, корисника услуга или запослених у овом објекту.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала