00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
16:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК СПОРТ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Возови црногорске железнице не иду до даљњег

© Sputnik / Лола ЂорђевићПруга
Пруга - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2025
Пратите нас
Возови у Црној Гори и даље не пролазе, а када ће поново бити покренути није извесно, јер су пропали преговори о повећању плата незадовољних радника и менаџмента Железничке инфраструктуре, па се штрајк и блокаде настављају.
Због непостизања договора из менаџмента кажу да су започели процедуру проналаска нових радника, а тужилаштво и полицију позивају да реагују. Вишесатни преговори отправника возова и саобраћајних диспечера с менаџментом Железничке инфраструктуре, репрезентативним Синдикатима и Министарством саобраћаја, завршени су без договора.
Из менаџемнта кажу да су делу незадовољних радника понудили значајно повећање плата.
„Понуда коју смо дали за отправнике возова са средњом школом и годину стажа имали би зараду од хиљаду до 1.160 еура у зависности од месеца. Отправник са 15 година стажа између 1.045 и 1.208 еура, зависно од месеца. Све ово је одбијено уз нове захтеве за додатним увећањем од стимуланса за 25 одсто, што није по закону", казала је Марина Бошковић, извршна директорица Железничке инфраструктуре.
То демантује представник незадовољних радника Андреј Калуђеровић. Каже да нису одбили целокупну понуду, већ да су неке захтеве смањили, а неких су се и одрекли.
„Тај податак је тачан да је коефицијент 7,90% и 30% понуђен, али једноставно на обим посла, распоредних спорних станица, ТК диспечера и саобраћајних диспечера, без којих опет не може овај железнички систем да функционише, није искоригован. А да вам појасним, ту се ради око 4 до 5 хиљада на месечном нивоу", истиче представник радника Андреј Калуђеровић, преноси РТЦГ.
И док због свега тога радници најављују да неће прекинути блокаду, из менаџмента поручују да ће ангажовати нове раднике како би успоставили железнички саобраћај.
„Железничка инфраструктура је почела процедуру ангажовања оспособљених кадрова из наше и државе окружења као логистичку испомоћ у циљу успостављања саобраћаја и очекујемо да до истог дође у најкраћем року. Истовремено позивамо полицију и тужилаштво да после четири дана игнорисања ове незаконите блокаде у складу са својим законским надлежностима предузме активности у правцу деблокаде железничког саобраћаја", позвала је Бошковић.
Калуђеровић, пак, поручује да настављају блокаду.
„Настављамо блокаду, а менаџмент је спреман да увезе радну снагу. Изволите господо решите ситуацију. Што се нас тиче ми смо били спремни на разговоре од петка у 9 сати, замислите озбиљност пре свега Владе, па и нашег менаџмента, да смо тек од петка од девет сати данас дошли да разговарамо. А сви трпе кажу, привреда, трпе бродови, трпе неки аутомобили, трпе радници, запослени, путници", каже Калуђеровић.
Представници два репрезентативна синдиката Железничке инфраструктуре констатовали су да су незадовољни радници због ситница одбили понуду менаџмента. Сматрају да би менаџмент могао да ангажује раднике који су раније били отправници возова, а сада раде на другим позицијама у фирми. На питање колико би за све то било потребно времена, одговарају:
„Имамо саобраћајне инжењере, морају здраствени и лекарски преглед да прођу и нормално да полажу ауторизацију, е колико би то могло брзо да се заврши, можда за два, три дана све зависи, пет", наводи Марко Цацовић, председник Синдиката Железнике инфраструктуре.
Погледајте и:
Све вести
0
Прво нова обавештењаПрво стара обавештења
loader
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала