https://sputnikportal.rs/20250906/potraznja-za-parking-mestima-u-beogradu-neprekidno-raste-cene-i-dalje-visoke-1189818318.html
Потражња за паркинг местима у Београду непрекидно расте, цене и даље високе
Потражња за паркинг местима у Београду непрекидно расте, цене и даље високе
Sputnik Србија
Потражња за паркинг местима и гаражама у урбаним срединама Србије, нарочито у Београду, непрестано расте, а цене закупа и куповине тих простора достижу високе... 06.09.2025, Sputnik Србија
2025-09-06T14:55+0200
2025-09-06T14:55+0200
2025-09-06T14:55+0200
друштво
друштво
србија – друштво
гаража
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/07/07/1187600436_0:105:1000:668_1920x0_80_0_0_35a5fdd7f1553db1ca3cd280fdafb6c1.jpg
''Мислим да не постоји возач у Београду, али и у Панчеву и Новом Саду, који није осетио на својој кожи тај горући проблем - недостатак паркинг места'', рекла је Михајловић за Танјуг и додала да грађани најчешће бирају да изнајмљују гараже, које су траженије од отворених паркинг места.Према њеним речима, месечни закуп паркинг места на периферији Београда креће се од 70 до 80 евра, док у централним градским зонама може ићи и до 150 до 200 евра, па и више.Цене су нешто ниже у Новом Саду и другим градовима, казала је она.Када је реч о куповини, Михајловић истиче да се квадратура паркинг простора обично креће од 10 до 15 квадратних метара, а цене зависе од локације.Михајловић је нагласила да се гараже често више исплате као инвестиција него станови, посебно када се посматрају трошкови одржавања и брзина издавања.''Ако неко има вишак капитала и жели да инвестира, гараже су често исплативије. Иницијална улагања су мања, трошкови одржавања минимални, а потражња константна. Уколико закупац откаже, врло брзо се налази нови'', објаснила је.Као посебно занимљив пример улагања, Михајловић је навела све чешћу изградњу приватних паркинга у близини аеродрома.''Путници који одлазе на дуже време радије оставе аутомобил на приватним паркинзима уз повољне цене, него да два пута плаћају такси за четворочлану породицу, што често изискује и дупли превоз'', рекла је она.На крају, истакла је да се, према подацима са портала 4зида, гараже и паркинг места далеко чешће изнајмљују него што се купују.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/07/07/1187600436_0:12:1000:762_1920x0_80_0_0_6675ce64a3ba0bc4eacbd0e3ad046d24.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
друштво, србија – друштво, гаража
друштво, србија – друштво, гаража
Потражња за паркинг местима у Београду непрекидно расте, цене и даље високе
Потражња за паркинг местима и гаражама у урбаним срединама Србије, нарочито у Београду, непрестано расте, а цене закупа и куповине тих простора достижу високе износе, изјавила је данас Александра Михајловић са портала 4зида.
''Мислим да не постоји возач у Београду, али и у Панчеву и Новом Саду, који није осетио на својој кожи тај горући проблем - недостатак паркинг места'', рекла је Михајловић за Танјуг и додала да грађани најчешће бирају да изнајмљују гараже, које су траженије од отворених паркинг места.
Према њеним речима, месечни закуп паркинг места на периферији Београда креће се од 70 до 80 евра, док у централним градским зонама може ићи и до 150 до 200 евра, па и више.
Цене су нешто ниже у Новом Саду и другим градовима, казала је она.
Када је реч о куповини, Михајловић истиче да се квадратура паркинг простора обично креће од 10 до 15 квадратних метара, а цене зависе од локације.
''Цена може бити око 1.000 евра по квадрату у деловима као што је Земун, док у луксузнијим деловима Београда иде и до 2.500 евра по квадрату. Имали смо и оглас за гаражу на Новом Београду по цени од 5.000 евра по квадрату - што је више од 50.000 евра за гаражно место, односно вредност једнособног стана на периферији'', навела је она.
Михајловић је нагласила да се гараже често више исплате као инвестиција него станови, посебно када се посматрају трошкови одржавања и брзина издавања.
''Ако неко има вишак капитала и жели да инвестира, гараже су често исплативије. Иницијална улагања су мања, трошкови одржавања минимални, а потражња константна. Уколико закупац откаже, врло брзо се налази нови'', објаснила је.
Као посебно занимљив пример улагања, Михајловић је навела све чешћу изградњу приватних паркинга у близини аеродрома.
''Путници који одлазе на дуже време радије оставе аутомобил на приватним паркинзима уз повољне цене, него да два пута плаћају такси за четворочлану породицу, што често изискује и дупли превоз'', рекла је она.
На крају, истакла је да се, према подацима са портала 4зида, гараже и паркинг места далеко чешће изнајмљују него што се купују.