00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
Звук Савиних „Шидијанки“
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Мрђа: Желим да Милојевић остане што дуже у Звезди
20:00
50 мин
ПРОРОК
Ко се крије иза антисрпске кампање у Хрватској
20:51
8 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Милован Бојић: Шојгуу сам давно рекао – ми их задржавамо, а кренуће и на вас!
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
Застава Србије - Sputnik Србија, 1920
СРБИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Србије

ПКС: Велика штета због одлуке да српска роба улази само преко Мердара

© Sputnik / Теодор АнастасијевићКамиони, Јариње
Камиони, Јариње - Sputnik Србија, 1920, 07.10.2025
Пратите нас
Саветник председника ПКС Ненад Ђурђевић поручио је да је привреди начињена велика штета одлуком привремених власти у Приштини да српска роба може да улази само преко прелаза Мердаре, те да је та одлука више политичка него безбедносна, како се тврди.
Како је навео, директна последица одлуке власти у Приштини од 7. октобра 2024. године да српска роба може да улази само преко једног прелаза јесте повећање цене транспорта робе, а то свима који су у економском ланцу, па и грађанима, компликује и поскупљује живот. Привредна комора Србије, напомиње, више пута је апеловала да та ствар треба да се промени.
„Сама чињеница да је дозвољен пролаз само преко једног пелаза, компликује пословање компанијама, возачима, односно камионима, јер се стварају дугачки редови на улазу на Косово. Оно што је директна последица тога је да имате поскупљење транспорта робе, јер возачи не желе да возе по одређеним ценама, пошто се дуже се задржавају, мање кругова могу да праве, а и због тога што услови на том прелазу нису адекватни за дуго чекање“, истиче Ђурђевић.
Како каже, могло је да се чује да је разлог увођења такве мере набављање скенера који би обезбедили бољу контролу улаза робе на свим прелазима, као нека врста антитерористичке, односно безбедносне мере.
„Међутим, ми смо до сада заиста имали на свим прелазима комуникацију наших царинских органа и компанија са царинским органима Косова без икаквих проблема. Мислим да је таква мера некако више политичка, да би се смањила могућност протока робе из Србије ка Косову, него што она стварно одговара тим мерама борбе против тероризма. Оно што треба такође да имамо у виду је да је Косовска царина постављена по међународним принципима, поставили су је међународна заједница када су почели да изграђују техничке институције на Косову и она спада међу најопремљеније службе и врло су професионални. Тако да у суштини, ако бисмо заиста ушли у те процедуралне ствари, нема разлога за овакву једну меру“, рекао је Ђорђевић за Косово онлајн.
Истиче да се оваквом праксом крши и споразум Цефта, али и дух и идеје које су започете у оквиру Берлинског процеса, усмерене на омогућавање боље комуникације и интеграцију и стварање заједничког тржишта на Запдном Балкану.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала