https://sputnikportal.rs/20251017/vucic-fruskogorski-koridor-bice-zavrsen-2027-povezace-vojvodinu-za-zapadnom-srbijom-1191479206.html
Пробијена десна тунелска цев будућег најдужег тунела; Вучић: Ово је понос Србије /видео, фото/
Пробијена десна тунелска цев будућег најдужег тунела; Вучић: Ово је понос Србије /видео, фото/
Sputnik Србија
Десна тунелска цев будућег најдужег тунела у Србији "Иришки венац", у дужини од око 3,5 километара, пробијена је у присуству председника Србије Александра... 17.10.2025, Sputnik Србија
2025-10-17T10:51+0200
2025-10-17T10:51+0200
2025-10-17T11:48+0200
економија
србија
србија – економија
економија
саобраћај и инфраструктура
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/0a/11/1191480984_0:0:3072:1728_1920x0_80_0_0_c1121704ae50836eba9f7f887e112e0d.jpg
"Ово је понос Србије, понос сваког нашег човека, ово је наша земља", поручио је Вучић на друштвеним мрежама пошто је обишао радове на тунелу „Иришки венац“.Тунел "Иришки венац" се гради на траси брзе саобраћајнице Нови Сад - Рума у дужини од укупно 44,4 километара, а машине су пред председником Вучићем и представницима медија завршиле ископ последњих 1,3 метра земље.Радове изводи кинеска компанија „CRBC“.Пробијању тунелске цеви присуствовали су и амбасадор Кине у Србији Ли Минг, министарка грађевинарства Александра Софронијевић, председница Владе Војводине Маја Гојковић и директори Коридора Србије и Путева Србије, Александар Антић и Зоран Дробњак, као и градоначелник Новог Сада Жарко Мићин.Тунел "Иришки венац" састоји се од две тунелске цеви дужине по око 3, 5 километра. Очекује се да лева тунелска цев буде пробијена између 10. и 15. новембра.Паралелно са тунелом, изводе се радови на мосту преко Дунава, укупне дужине око 1,7 километара, као и радови дуж трасе Фрушкогорског коридора.На пројекту је свакодневно ангажовано око 920 радника, инжењера и осталог особља, као и око 300 јединице механизације и опреме.Предметна траса се на почетку везује на постојећи ауто-пут Е-75 Београд - Нови Сад - Суботица, а на крају на новоизграђени ауто-пут Рума - Шабац и брзу саобраћајницу Шабац - Лозница као и будућу брзу саобраћајницу Слепчевић - Бадовинци, чиме повезује АП Војводину са западним и северозападним делом Србије.Истовремено саобраћајница је повезана и са ауто-путем Е70. На овај начин остварена је ефикасна саобраћајна веза веома важне административне и регионалне центре као што су: Нови Сад, Рума, Шабац, Лозница, а такође представља и посредну везу Србије са Босном и Херцеговином и Хрватском.Тунел "Иришки венац" спојиће Нови Сад и Руму и уједно ће бити најдужи тунел у Србији од 3,5 километра, а изградња тунела почела је 1. маја 2021. године.Тунел "Иришки венац" је, уз мост на Дунаву који ће спојити Каћ и Петроварадин, најобимнији пројекат будућег Фрушкогорског коридора.„Фрушкогорски коридор биће завршен 2027, повезаће Војводину са западном Србијом“Вучић је рекао да ће цео Фрушкогорски коридор бити завршен у 2027. години, да ће саобраћајно повезати Војводину са западном Србијом и да ће то пуно значити за грађане.Како је напоменуо, завршетак изградње тунела ће омогућити да вожња преко Фрушке горе буде краћа.Вучић је рекао да добро напредују припремни радови за градњу аутопута од Београда до Зрењанина и истакао да ће бити изграђен и ауто-пут од Новог Сада до Зрењанина."Значи постојаће веза ауто-путем са Београдом, Шапцем и Лозницом и западном Србијом, од Београда са југа Србије, али имаће везу и са Зрењанином, дакле са истоком Војводине и средњим и јужним Банатом", рекао је Вучић.Како је рекао остаје да се уради и брза саобраћајница Смајли која ће повезати Врбас, Кулу и Сомбор са Србобраном, Новим Бечејом и Кикиндом."Онда је то огромна, огромна промена. Припремни радови су увек добро иду, добро иду радови, ми сад чекамо неке дозволе, нешто имају али сад нешто, ускоро ћемо, добићемо то", додао је Вучић.Председник је истакао да ће ауто-пут до Зрењанина бити веома значајан за становнике Београда на левој обали Дунава, као и Опова, Ечке и за цео Зрењанин и средњи Банат."Онда иде и тај троугао да се споји, та још једна катета, између Зрењанина и Новог Сада преко Жабља", рекао је Вучић.Амбасадор Кине у Србији Ли Минг рекао је да је то историјски тренутак и потврда сарадње две земље."Желео бих да честитам Александру Вучић и тимовима из Кине у Србији. Ово је историјски, али и симболички тренутак. Симболички јер представља заједништво у нашој сарадњи", рекао је Ли Минг.До сада 50.000 путника на новој брзој прузи ка СуботициВучић је саопштио да смо до данас имали 50.000 путника на новој брзој прузи ка Суботици и истакао да ће ћемо градити и брзу пругу до Ниша."Желим да вас обавестим да смо управо мало примили 50.000. путника на новој, брзој прузи ка Суботици и наставићемо да градимо не само станице на тој деоници, већ кренућемо да градимо и према Нишу брзу пругу, то радимо са Европском унијом. Наставићемо да преговарамо око тога како да градимо од Ваљева преко Косјерића, Пожеге, Ужица и Пријепоља, до црногорске границе", рекао је Вучић.Он је истакао да је то веома захтевно и веома скупо, али да је такође један од најзначајнијих пројеката."Када све то изградимо, не само да ћемо да ревитализујемо, већ ћемо имати једно од најмодернијих железничких мрежа на југоистоку Европе. Срећан што много тога радимо, већ сам говорио о тим пројектима", рекао је Вучић.Погледајте и:
србија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/0a/11/1191480984_0:0:2732:2048_1920x0_80_0_0_366e3b165c8c95d95ef1c5dce841c8d5.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
србија, србија – економија, економија, саобраћај и инфраструктура
србија, србија – економија, економија, саобраћај и инфраструктура
Пробијена десна тунелска цев будућег најдужег тунела; Вучић: Ово је понос Србије /видео, фото/
10:51 17.10.2025 (Освежено: 11:48 17.10.2025) Десна тунелска цев будућег најдужег тунела у Србији "Иришки венац", у дужини од око 3,5 километара, пробијена је у присуству председника Србије Александра Вучића.
"Ово је понос Србије, понос сваког нашег човека, ово је наша земља", поручио је Вучић на друштвеним мрежама пошто је обишао радове на тунелу „Иришки венац“.
Тунел "Иришки венац" се гради на траси брзе саобраћајнице Нови Сад - Рума у дужини од укупно 44,4 километара, а машине су пред председником Вучићем и представницима медија завршиле ископ последњих 1,3 метра земље.
Радове изводи кинеска компанија „CRBC“.
Пробијању тунелске цеви присуствовали су и амбасадор Кине у Србији Ли Минг, министарка грађевинарства Александра Софронијевић, председница Владе Војводине Маја Гојковић и директори Коридора Србије и Путева Србије, Александар Антић и Зоран Дробњак, као и градоначелник Новог Сада Жарко Мићин.
Тунел "Иришки венац" састоји се од две тунелске цеви дужине по око 3, 5 километра. Очекује се да лева тунелска цев буде пробијена између 10. и 15. новембра.
Паралелно са тунелом, изводе се радови на мосту преко Дунава, укупне дужине око 1,7 километара, као и радови дуж трасе Фрушкогорског коридора.
На пројекту је свакодневно ангажовано око 920 радника, инжењера и осталог особља, као и око 300 јединице механизације и опреме.
Предметна траса се на почетку везује на постојећи ауто-пут Е-75 Београд - Нови Сад - Суботица, а на крају на новоизграђени ауто-пут Рума - Шабац и брзу саобраћајницу Шабац - Лозница као и будућу брзу саобраћајницу Слепчевић - Бадовинци, чиме повезује АП Војводину са западним и северозападним делом Србије.
Истовремено саобраћајница је повезана и са ауто-путем Е70. На овај начин остварена је ефикасна саобраћајна веза веома важне административне и регионалне центре као што су: Нови Сад, Рума, Шабац, Лозница, а такође представља и посредну везу Србије са Босном и Херцеговином и Хрватском.
Тунел "Иришки венац" спојиће Нови Сад и Руму и уједно ће бити најдужи тунел у Србији од 3,5 километра, а изградња тунела почела је 1. маја 2021. године.
Тунел "Иришки венац" је, уз мост на Дунаву који ће спојити Каћ и Петроварадин, најобимнији пројекат будућег Фрушкогорског коридора.
„Фрушкогорски коридор биће завршен 2027, повезаће Војводину са западном Србијом“
Вучић је рекао да ће цео Фрушкогорски коридор бити завршен у 2027. години, да ће саобраћајно повезати Војводину са западном Србијом и да ће то пуно значити за грађане.
Како је напоменуо, завршетак изградње тунела ће омогућити да вожња преко Фрушке горе буде краћа.
Вучић је рекао да добро напредују припремни радови за градњу аутопута од Београда до Зрењанина и истакао да ће бити изграђен и ауто-пут од Новог Сада до Зрењанина.
"Значи постојаће веза ауто-путем са Београдом, Шапцем и Лозницом и западном Србијом, од Београда са југа Србије, али имаће везу и са Зрењанином, дакле са истоком Војводине и средњим и јужним Банатом", рекао је Вучић.
Како је рекао остаје да се уради и брза саобраћајница Смајли која ће повезати Врбас, Кулу и Сомбор са Србобраном, Новим Бечејом и Кикиндом.
"Онда је то огромна, огромна промена. Припремни радови су увек добро иду, добро иду радови, ми сад чекамо неке дозволе, нешто имају али сад нешто, ускоро ћемо, добићемо то", додао је Вучић.
Председник је истакао да ће ауто-пут до Зрењанина бити веома значајан за становнике Београда на левој обали Дунава, као и Опова, Ечке и за цео Зрењанин и средњи Банат.
"Онда иде и тај троугао да се споји, та још једна катета, између Зрењанина и Новог Сада преко Жабља", рекао је Вучић.
Амбасадор Кине у Србији Ли Минг рекао је да је то историјски тренутак и потврда сарадње две земље.
"Желео бих да честитам Александру Вучић и тимовима из Кине у Србији. Ово је историјски, али и симболички тренутак. Симболички јер представља заједништво у нашој сарадњи", рекао је Ли Минг.
До сада 50.000 путника на новој брзој прузи ка Суботици
Вучић је саопштио да смо до данас имали 50.000 путника на новој брзој прузи ка Суботици и истакао да ће ћемо градити и брзу пругу до Ниша.
"Желим да вас обавестим да смо управо мало примили 50.000. путника на новој, брзој прузи ка Суботици и наставићемо да градимо не само станице на тој деоници, већ кренућемо да градимо и према Нишу брзу пругу, то радимо са Европском унијом. Наставићемо да преговарамо око тога како да градимо од Ваљева преко Косјерића, Пожеге, Ужица и Пријепоља, до црногорске границе", рекао је Вучић.
Он је истакао да је то веома захтевно и веома скупо, али да је такође један од најзначајнијих пројеката.
"Када све то изградимо, не само да ћемо да ревитализујемо, већ ћемо имати једно од најмодернијих железничких мрежа на југоистоку Европе. Срећан што много тога радимо, већ сам говорио о тим пројектима", рекао је Вучић.