00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Лара Бојанић: Пут ка виталности су исхрана и спорт
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Амерички заокрет који шокира Европу
17:00
60 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Мрђа: Желим да Милојевић остане што дуже у Звезди
20:00
50 мин
ПРОРОК
Ко се крије иза антисрпске кампање у Хрватској
20:51
8 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
СВЕТ
Најновије вести из света

Медији: НАТО жури да пребаци снаге на границу са Русијом

© AP Photo / Mindaugas Kulbisнемачки војници
немачки војници - Sputnik Србија, 1920, 18.11.2025
Пратите нас
Земље Европске уније покушаће да смање време потребно за премештање НАТО трупа са запада на исток за готово 15 пута, са садашњих 45 дана на пет или чак три, објавио је Фајненшел тајмс, позивајући се на званичнике ЕУ, пре него што је Брисел објавио нове предлоге за оптимизацију „војне мобилности“.
Према информацијама, кључно је обезбедити брзо кретање војске, опреме и муниције преко континенталне Европе са запада, где је базиран највећи део НАТО снага, на источни бок Алијансе. Железничке и друмске мреже не испуњавају потребне захтеве.
Према речима Александра Солфранка, шефа нове оперативне Команде за операције Бундесвера (Немачке оружане снаге), одговорне за припрему Немачке за централну улогу у таквој операцији, сваки елемент мора да функционише „као швајцарски сат“.
Он је изјавио да је циљ послати снажан сигнал обуздавања Москви: „Знамо шта планирате и спремни смо. Гледајте, овде смо.“
НАТО дипломате процењују да пројекат подразумева премештање приближно 200.000 војника, скоро 1.500 тенкова и више од 2.500 других оклопних возила из Сједињених Држава, Канаде и Уједињеног Краљевства широм континенталне Европе.
„Војна мобилност је кључна компонента ефикасне безбедности и одбране, а права инфраструктура помаже савезницима да осигурају да се праве снаге допреме на право место у право време“, истакао је представник НАТО-а.
Међутим, према речима Алберта Мацоле, извршног директора Европског удружења железничке индустрије (CER), Европа тек почиње у потпуности да разуме изазове.
„Морамо да проверимо који су тунели у Европи погодни за ово“, напоменуо је.
Тренутни стандардни габарит ЕУ – максималне димензије теретних возова које им омогућавају да безбедно пролазе испод мостова и кроз тунеле – је преузак за војни транспорт. Нагиб шина такође може представљати проблем.
„Ако имате тежак терет, он ће се једноставно преврнути“, изјавио је један званичник ЕУ.

Планови ЕУ

Као што је раније објављено, ЕУ ће повећати трошкове за војну мобилност десет пута, на 17 милијарди евра, у наредном седмогодишњем буџетском плану ЕУ од 2028. до 2034. године. Европски комесар за одрживи транспорт и туризам Апостолос Цицикостас подсетио је да је 1,7 милијарди евра издвојених за пројекте војне мобилности у текућем седмогодишњем буџетском плану ЕУ (2021-2027) „потрошено за три године“.
Термин „војна мобилност“ у ЕУ подразумева реконструкцију целокупне транспортне инфраструктуре заједнице – лука, аеродрома, железница, путева и, што је најважније, мостова и тунела – ради брзог кретања великих концентрација снага, војне опреме и муниције у случају потенцијалног сукоба. Главни правац таквог транспорта ка ЕУ и НАТО-у традиционално се сматра вектором запад-исток, који подразумева пребацивање војних снага које стижу у луке на атлантској обали Европе из САД, Велике Британије и Канаде до граница са Русијом и Белорусијом.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала