00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
16:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК СПОРТ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Из Кине стигли први делови за нови мост преко Саве у Београду

© Sputnik / Лола ЂорђевићЗавршено уклањање металне конструкције Старог савског моста
Завршено уклањање металне конструкције Старог савског моста - Sputnik Србија, 1920, 19.11.2025
Пратите нас
Из Кине су стигли први делови за нови мост који ће бити изграђен уместо Старог савског моста у Београду, потврђено је данас Танјугу у Министарству финансија.
Стигао је у Београд први контигент челичне конструкције новог моста преко Саве и у уторак је почео истовар прве од укупно седам баржи на градилиште у близини Бранковог моста.
У питању су делови моста од 3.500 тона који су пре три месеца кренули из кинеске провинције Ђангсу, из погона фабрике ,,ЦСЦЕЦ'' у којој се прави нови мост, преноси Политика.
Конвој од седам баржи сада је допремио више од 50 одсто челичне конструкције новог моста од укупно 6.500 тона.
,,Следеће недеља када се истовари цео контигент подизвођач за израду челичне конструкције ЦСЦЕЦ почиње укрупњавање и монтажу главног распона од 166 метара на градилишном платоу", рекао је Лазар Павић инжењер за мостове кинеске компаније Пауер Чајна, која је главни извођач радова на изградњи новог моста.
До краја ове недеље комплетна челична конструкција оба лука камионима ће бити транспортована из фабрике у Вухану до луке у Шангају где се утовара на бродове и креће према градилишту у Београду.
Лукови ће овде, каже Павић за Политику, стићи до краја јануара следеће године, а најкасније почетком априла 2026. из Кине долазе и прилази распони мосту од 1.500 тона.
Павић је почетком месеца био у Вухану са представницима извођача радова и надзорног органа фирми Луис Бергер Адриа и ЦПМ где је обављена контрола и пријем конструкције главних лукова новог моста.
Тада су, додаје, обављена геодетска мерења потврдила захтевну прецизност геометрије лукова, као и уклапање свих сегмента који их сачињавају.
Нови мост требало би да буде саграђен крајем следеће године а прохододан до маја 2027.
Његова дужина биће 420 метара, главни распон мостовске конструкције 166 метара, ширина 38, а на местима видиковца за пешаке биће 42 метра.
Дужина приступних саобраћајница мосту са обе стране реке биће 620 метара.
Зелени лук Старог савског моста који је од 1942. до септембра ове године био део конструкције која је повезивала две речне обале још се у једном комаду налази на градилишном платоу на новобеоградској страни реке и до Нове године биће демонтиран и пребачен у фабрику Мостоградње у Батајници где су складиштени и остали делови Старог савског моста.
Стари савски мост, како сада ствари стоје, требало би једног дана да повеже земунски Лидо за обалом.
Погледајте и:
Све вести
0
Прво нова обавештењаПрво стара обавештења
loader
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала