https://sputnikportal.rs/20251223/kineski-naucnici-smislili-kako-da-smanje-rizik-od-pozara-litijum-jonske-baterije-1193988235.html
Кинески научници смислили како да смање ризик од пожара литијум-јонске батерије
Кинески научници смислили како да смање ризик од пожара литијум-јонске батерије
Sputnik Србија
Кинески истраживачи са Универзитета у Хонгконгу развили су нову врсту литијум-јонске батерије која значајно смањује ризик од прегревања и опасност од пожара. 23.12.2025, Sputnik Србија
2025-12-23T22:38+0100
2025-12-23T22:38+0100
2025-12-23T22:38+0100
наука и технологија
наука и технологија
друштво
кина
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/05/05/1171798332_0:789:2048:1941_1920x0_80_0_0_b5a7af396bf7b85c45eb29046525b08d.jpg
Њихов приступ мења хемију батерије, а не производни процес, тако да новитет може да се брзо уведе у постојеће производне линије уз задржавање високих перформанси, преноси портал Гулф њуз.Нова метода кинеских научника мења стандардни течни електролит у батерији мешавином два растварача који су осетљиви на температуру.Електролит је целокупна хемијска супстанца у батерији која омогућава проток јона између катоде и аноде, а у литијум-јонским батеријама електролит обично садржи растварач и со литијума.Растварач је течни део електролита који раствара литијумску со и омогућава јонску проводљивост.Према новом открићу научника, на нормалној температури први растварач одржава стабилност и перформансе батерије, док други реагује на прегревање и зауставља раст температуре који би у другим ситуацијама могао да доведе до пожара.Лабораторијски тестови показују да се батерија са новим електролитом, када се пробуши ексером, загрева за само 3,5 степени Целзијуса, док температура у стандарним батеријама у истој ситуацији расте чак на 555 степени, што је довољно да се метал истопи.Независни експерти оцењују истраживање као иновативно и значајно јер побољшава безбедност без губитка перформанси, а трошкови увођења ове технологије су тек незнатно већи у односу на стандардну производњу.Истраживачи већ преговарају са произвођачима батерија, а комерцијални производи са овом технологијом могли би да се појаве на тржишту за три до пет година.Тестирања за веће батерије, попут оних за електричне аутомобиле, још су у току, али стручњаци су оптимистични.Литијум-јонске батерије покрећу већину модерних уређаја као што су паметни телефони и лаптоп рачунари, а нова метода би могла да значајно унапреди њихову безбедност.Погледајте и:
кина
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/05/05/1171798332_0:597:2048:2133_1920x0_80_0_0_a40f4f4a4af4f87657b27e0f7c083d1a.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
наука и технологија, друштво, кина
наука и технологија, друштво, кина
Кинески научници смислили како да смање ризик од пожара литијум-јонске батерије
Кинески истраживачи са Универзитета у Хонгконгу развили су нову врсту литијум-јонске батерије која значајно смањује ризик од прегревања и опасност од пожара.
Њихов приступ мења хемију батерије, а не производни процес, тако да новитет може да се брзо уведе у постојеће производне линије уз задржавање високих перформанси,
преноси портал Гулф њуз.
Нова метода кинеских научника мења стандардни течни електролит у батерији мешавином два растварача који су осетљиви на температуру.
Електролит је целокупна хемијска супстанца у батерији која омогућава проток јона између катоде и аноде, а у литијум-јонским батеријама електролит обично садржи растварач и со литијума.
Растварач је течни део електролита који раствара литијумску со и омогућава јонску проводљивост.
Према новом открићу научника, на нормалној температури први растварач одржава стабилност и перформансе батерије, док други реагује на прегревање и зауставља раст температуре који би у другим ситуацијама могао да доведе до пожара.
Лабораторијски тестови показују да се батерија са новим електролитом, када се пробуши ексером, загрева за само 3,5 степени Целзијуса, док температура у стандарним батеријама у истој ситуацији расте чак на 555 степени, што је довољно да се метал истопи.
Независни експерти оцењују истраживање као иновативно и значајно јер побољшава безбедност без губитка перформанси, а трошкови увођења ове технологије су тек незнатно већи у односу на стандардну производњу.
Истраживачи већ преговарају са произвођачима батерија, а комерцијални производи са овом технологијом могли би да се појаве на тржишту за три до пет година.
Тестирања за веће батерије, попут оних за електричне аутомобиле, још су у току, али стручњаци су оптимистични.
Литијум-јонске батерије покрећу већину модерних уређаја као што су паметни телефони и лаптоп рачунари, а нова метода би могла да значајно унапреди њихову безбедност.