Уралска фабрика цивилне авијације планира да изгради турбоелисни авион „ТВРС“. План је да се авион тестира 2024. године, с тим да ће још две-три године бити потребне да се он сертификује. Серијска производња би требало да почне 2027. године, саопштио је директор Уралске фабрике за цивилну авијацију Евгениј Сергејев.
„Овај авион је веома потребан Русији, јер је Ан-24 већ напунио 40 година, а још увек нема замену. Били су покушаји да се започне заједничка производња сличних авиона са иностраним партнерима, али то није успело. У сваком случају би страни авиони морали да се модернизују због оштрих климатских услова на северу Русије и на Далеком истоку. Путнички авион Ан-24 и транспортни Ан-26 могу да слете и на тешко приступачним аеродромима, при ниским температурама, на лед, снег и блато. Нама је у регионалној авијацији потребан такав ‘Уазик’, који може свуда да ‘прође’, а не председнички аутомобил који је рађен по западном обрасцу“, сматра председник агенције „Авиа.ру“ Роман Гусаров.
„ОАК је својевремено одлучио да му нису интересантни мали авиони, јер имају малу маржу. ОАК је велика индустрија коју чине десетине фабрика, чија је инфраструктура предвиђена за решавање задатака као што су развој великих и скупих летелица. ОАК је оријентисан на ‘Боинг’ и ‘Ербас’, који такође не праве мале авионе, који имају мање од 100 седишта, јер нису довољно рентабилни“, рекао је Гусаров. У случају да се успешно реализује пројекат авиона „ТВРС“ Уралске фабрике, постоји могућност да ће ОАК купити ту фабрику.
„Ипак, он није потпуна замена за Ан-24. Постоје неке важне разлике које ограничавају употребу Ил-114. Он је већи, тежи, има ниска крила и мотор је ниско постављен. Међутим, постоји потреба за не претерано великим авионом са високим крилима како би се мотор налазио даље од тла. То би му омогућило да лакше слеће и на блатњаве терене“, закључио је експерт.