Пилоти морају бити спремни да се боре и на земљи у случају да авион буде погођен и да морају да се катапултирају.
ППК-20 је аутоматска пушка „Калашњиков“ која има патроне 9х19 „Парабелум“. Као основа је узет „Витјаз-СН“ који је произведен у фабрици у Ижевску и може да погоди мету на дистанци од 250 метара. ППК-20 има ергономску ручку, а може се додати и телескоп са шест позиција.
Поред тога, постоји и допунска палица која би додатно утицала на стабилност гађања. Има и „Пикатини“ шину која се може се монтирати и одоздо и бочно што допунски омогућава бољу стабилност. Посебна пажња је посвећена величини, па је тако ППК-20 веома компактан.
ППК-20 је бешуман и не одаје никакав пламен или дим приликом коришћења што је веома важно, јер се пилоти често катапултирају на непријатељској територији и што су тиши то су веће шансе да преживе.
Управо је из „Стечкина" пуцао мајор Роман Филипов који је херојски погинуо 3. фебруара 2018. године у Сирији. Његов авион Су-25 је погођен у рејону зоне деескалације Идлиб, пилот се катапултирао и слетео на територију коју су контролисали терористи. Када су кренули ка њему он се сакрио иза великог камена и почео да пуца. Успео је да погоди двојицу терориста, а након тога је извукао гранату. Сви пилоти пролазе кроз сличне ситуације.
„Пилоти два пута годишње имају вежбе из гађања. Притом, руски пилоти сами припремају оружје тако да добро знају балистику метка и све остале детаље оружја", појаснио је Екимов.
Оружје и гранате су само део опреме за хитне случајеве. Такође се у комплету налази и алат за сечење, апотека, конзерве, риболовачка опрема, сигналне ракете, компас, радио, фењер и воки-токи.
Опрема за хитне случајеве се налази у седишту за катапултирање. Неке предмете за преживљавање пилоти смештају и у прслуцима.
„Поред оружја пилоти ће добити и другу нову опрему. На пример, радио Комар је још из Совјетског времена и ефикасан је само у непосредној зони. У филмовима се приказује да се они скоро ‘каче’ за сателите, а у стварности имају мали домет, посебно у планинама", наставља Екимов.
Све више се повећава радијус за примену авиона, што значи да је пилотима неопходна савремена опрема са сателитском навигацијом како би се лакше оријентисали у случају катапултирања.
Специјалисти сматрају да је потребно направити летњу и зимску маскирну униформу, с обзиром да данас пилоти лете у сивим комбинезонима, који се виде на земљи у било које доба године, као да је потребна и боља храна.
Екимов је навео искуство америчког Ратног вазудхопловства где се у опреми налази и храна која је у облику гела, као и орашасти плодови и друге смесе које су веома калоричне.