Редитељ овог музичког спектакла Владан Ђурковић открива за Спутњик да управо ова песма представља главну поруку представе.
„За мене је био велики залогај радити мјузикл, и сад, после три месеца активног рада, био бих у стању да се потучем са сваким ко би ми рекао да је то лак жанр и лак посао. Зато што ништа слично до сада нисам радио. Мјузикл је синтеза свих уметности – плеса, музике, песме, драме… Замислите како је то кад имате четири ансамбла испред себе, само податак да стотину учесника мора да пређе праг позоришта да би се одиграла једна представа… Да не говорим о држању у глави свега тога, сваког покрета, тона, реплике… Захтевно је, али и невероватно узбуђујуће“, каже редитељ Ђурковић.
Проба за мјузикл „Флешденс“ у позоришту на Теразијама
© Фото : Спутњику уступио Тонковић Далибор
О томе колико је и сам одавно део верне публике нашег музичког позоришта сведочи податак да је прва представа за одрасле коју је погледао била мјузикл „Три фртаља Београда“, као и чињеница да је мјузикл „Чикаго“ погледао до сада петнаест пута.
„Сада сам добио прилику да у тој кући режирам и судећи по оцени критике изгледа да смо као ауторски тим оправдали поверење. Али не треба се опустити, јер како каже Тања Бошковић, тек предстоји велики рад и одржавање представе после премијере. Да би се евентуално дочекала судбина, „Чикага“ који је већ 15 година на репертоару“, искрен је Владан Ђурковић.
За потребе „Флешденса“ у позоришту је организована аудиција за главне улоге. Тако је неколико младих уметника добило прилику да први пут заигра у великој представи.
„Организовали смо аудицију за главне улоге и пет, шест младих глумаца је први пут заиграло на сцени. Те младе људе на сцени подржава неколико глумачких првака, попут Тање Бошковић, Слободана Стефановића, Мирољуба Турајлије, Милана Антонића, Александра Дуњића… Ти озбиљни глумци играјући мање улоге учинили су све да изоштре и појачају улоге својих младих колега. Помагали су им предлозима, саветима, без обавезујућег или оптерећујућег тона.“
Проба за мјузикл „Флешденс“ у позоришту на Теразијама
© Фото : Спутњику уступио Тонковић Далибор
Као главну разлику између либрета за мјузикл и филмског сценарија, редитељ истиче обраду социјалне теме у причи о Морин Малдер, жени која дању ради као заваривачица на градилишту, ноћу као плесачица у клубу и без престанка сања о балетској школи…
„Адаптација либрета по ком смо радили мјузикл настала је 2008. године, већ са озбиљном временском дистанцом у односу на филм. У њему је снажно поцртана социјална тема, питања радничке класе, еманципације жена, а истовремено није изневерена та основна прича о младим људима који настoје да промене свој живот не губећи веру у остварење снова, ма колико пут био тежак и трновит. Веру у то да има правде за све“, каже редитељ „Флешденса“.