ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ
Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).
Лука и терминали за претовар бродова у Шангају спадају међу најпрометније у свету и неће бити обухваћени строгим мерама затварања у две фазе којима градске власти желе да сузбију ковид 19, али град је забранио кретање возилима без домова и становницима, преноси Сеебиз.
Маерск, друга највећа светска компанија за контејнерски превоз, проценио је у понедељак да ће услуге камионског превоза са одредиштем односно полазиштем у Шангају бити смањене за 30 посто због потпуног затварања шангајских регија Пудонг и Пукси до 5. априла.
Додали су да ће складишта у Шангају бити затворена до петка.
„То ће значити дужа раздобља испоруке, а можда и веће трошкове превоза, попут накнада за заобилазне руте и за ауто-путеве“, истакли су у „Маерску“.
Компанија за транспорт и складиштење терета са седиштем у САД-у „СЕКО Лоџистикс“ саопштила је да су фабрике у суседној кинеској покрајини Жејианг одлучиле да испоручују пошиљке из луке Нингбо, уместо из Шангаја.
„Очекујемо: нагло повећање цена ваздушног превоза почевши од данас. Већ смо данас добили неколико екстремно високих понуда на упите за (транспорт) у Европу, стоји на њиховој страници на интернету.
Кина бележи највећи број заражених ковидом 19 од стишавања првог таласа пандемије у 2020. У марту су увели такозвано закључавање у производним извозним центрима попут Чангчуна и Шенжена, а резултати је велики број бродова који у кинеским лукама чекају терет.
Ограничења у Чангчуну и даље су на снази док их је Шенжен ублажио, одобривши 21. марта отварање компанија и фабрика.
Истраживање које су спровеле државне новине показало је да је „рат“ против ковида 19 у Шенжену нашкодио до 93 одсто малих и средњих компанија, проузрокујући прекид у производњи, поремећаје у набавним ланцима и кашњења у реализацији наруџби.