РУСИЈА

Запад успорава развој путничког авиона МС-21 како не би престигао „боинг“

Чим је Русија напредовала у развоју новог путничког авиона МС-21, Запад је почео да блокира Русији приступ композитним материјалима како руска летелица не би престигла „боинг“, рекао је руски председник Владимир Путин након састанка са белоруским колегом Александром Лукашенком.
Sputnik
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).

„Наравно, заинтересовани смо за сарадњу са технолошки развијеним земљама. То је очигледно. Али у чему је проблем? Током те сарадње ми смо постали зависни од туђих технологија, туђих високо технолошких производа, престали смо да развијамо своје компетенције и инжењерске школе. А у оквиру система у глобалној привреди испоставља се да су могуће акције и кораци ван правила о којима се јавно говори“, рекао је Путин.
Како каже, чист пример тога је руски авион МС-21.

„Чим смо напредовали са тим високотехнолошким производом (авионом МС-21), и то самостално, одмах су нам ускратили композитне материјале. Без икаквих разлога. Због чега? Само како би нас успорили и како наш производ не би изашао на тржиште пре 'Боинга'. То су сва правила“, рекао је руски председник.

МС-21 је путнички авион за летове кратког и средњег домета нове генерације, капацитета од 150 до 211 путника. Први лет је изведен 28. маја 2017. године.
Американци су покушали да саботирају пројекат и прекинули су испоруке одговарајућих композитних материјала за крила. Међутим, Руси су заменили увозне компоненте домаћим деловима.
Најновији руски путнички авион, који би требало да постане понос руске цивилне авио-индустрије и главни конкурент тренутно најтраженијим путничким авионима као што су амерички „Боинг 737“ и европски „Ербас А320“, прошао је основну сертификацију, која додуше укључује стране компоненте, али ће се летови за проширење сертификата наставити, a следеће године биће извршене измене сертификата које предвиђају употребу руског мотора и руског композитног крила.
Како је раније саопштено, серијска производња руског авиона МС-21, у коме су страни делови замењени деловима руске производње, почеће 2024. године.
ЕКОНОМИЈА
Понос руске науке и индустрије: Авион 21. века
Коментар