КУЛТУРА

Балет „Ко то тамо пева“ изведен двестоти пут

Култни балет „Ко то тамо пева“, биће одигран 29. априла, на Светски дан игре, јубиларни двестоти пут на Великој сцени Народног позоришта у 19.30 часова.
Sputnik
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).

Представа, чији је либрето урађен на основу сценарија истоименог филма Душана Ковачевића и на музику Вокија Костића, у кореографији и режији Сташе Зуровца, у самом старту добро је уздрмала културну јавност. Представа је премијерно изведена, 22. децембра 2004.
Балет „Ко то тамо пева“
Поклоници балетске уметности одушевљено су је прихватили, а наклоност су јој исказали не само новинари и критичари, него и многи који до тада уопште нису посећивали балетске представе.
Критичар „Политике“ Петар Волк, оценио је у свом осврту, неколико дана после премијере, да је реч о представи „изразитих вредности".
„Када се сложи сјајна музика Војислава Костића, изражајна кореографија интенционалних ритмова и унутарњег значења са којом су играчи надахнути, ствара се представа изразитих вредности. Филм је остао оно што јесте, а балет ће се памтити“, поручио је Волк.
Саво Поповић из „Вечерњих новости“, у чланку под насловом „Хит из аутобуса”, између осталог, је истакао да је овде „досегнут онај стандард који се одавно примењује у балетским представама на западу: нема главних и споредних улога – сви су солисти“.
Балет „Ко то тамо пева“
Критичар загребачког „Јутарњег листа“ Бранимир Пофук приметио је да комплетан ансамбл Народног позоришта био изврсно уигран, подједнако уверљив не само у грубој гротески, него и у нежној лирици и да због тога заслужује сваку похвалу.
Дакле, атрактивна постава, у којој нема главних и споредних улога, врхунска музика без које представа не би била тако посебна, одлична кореографија и режија кроз коју је представљен наш менталитет, само су неки од детаља који су балету „Ко то тамо пева“ одавно обезбедили култни статус.
Захваљујући својој универзалној нити, представу је разумела и заволела и публика на многобројним гостовањима широм света Богота (Колумбија), Рим (Италија), Торонто и Отава (Канада), Каиро (Египат), Будва и Тиват (Црна Гора), Бањалука (Република Српска), Скопље (Македонија), Темишвар (Румунија) и Сарајево (Босна и Херцеговина)).
Балет „Ко то тамо пева“
Представу је видела и публика у Панчеву, Обреновцу, Неготину, Руми, Чачку, Крушевцу, Ужицу, Нишу, Крагујевцу, Ваљеву, Пожаревцу, Лазаревцу, Сомбору, Земуну и Лесковцу.
Балет је добио Годишњу награду Народног позоришта за најбољу представу у сезони 2004/2005, Априлску награду Града Београда и Награду Удружења балетских уметника „Димитрије Парлић“.
„Ко то тамо пева" била је прва плесна представа, у новије време, која је изведена у оквиру престижног Међународног позоришног фестивала „Битеф“ (2005).
Балет „Ко то тамо пева“
Костимограф је Катарина Галић, а сценограф Жорж Драушник.
Интересовање публике за ову представу је несмањено, а има много њих који су је одгледали и више пута.
ДРУШТВО
Душан Ковачевић: Ужас је захватио целу планету – ово је нова велика цивилизацијска трагедија
КУЛТУРА
Луди Грк који је постао већи од живота: Ремек дело први пут на српском језику
Коментар