Балет „Ко то тамо пева“ изведен двестоти пут
© Фото : Спутњику уступило Народно позориштеБалет „Ко то тамо пева“
© Фото : Спутњику уступило Народно позориште
Пратите нас
Култни балет „Ко то тамо пева“, биће одигран 29. априла, на Светски дан игре, јубиларни двестоти пут на Великој сцени Народног позоришта у 19.30 часова.
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ
Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).
Представа, чији је либрето урађен на основу сценарија истоименог филма Душана Ковачевића и на музику Вокија Костића, у кореографији и режији Сташе Зуровца, у самом старту добро је уздрмала културну јавност. Представа је премијерно изведена, 22. децембра 2004.
© Фото : Спутњику уступило Народно позориштеБалет „Ко то тамо пева“
Балет „Ко то тамо пева“
© Фото : Спутњику уступило Народно позориште
Поклоници балетске уметности одушевљено су је прихватили, а наклоност су јој исказали не само новинари и критичари, него и многи који до тада уопште нису посећивали балетске представе.
Критичар „Политике“ Петар Волк, оценио је у свом осврту, неколико дана после премијере, да је реч о представи „изразитих вредности".
„Када се сложи сјајна музика Војислава Костића, изражајна кореографија интенционалних ритмова и унутарњег значења са којом су играчи надахнути, ствара се представа изразитих вредности. Филм је остао оно што јесте, а балет ће се памтити“, поручио је Волк.
Саво Поповић из „Вечерњих новости“, у чланку под насловом „Хит из аутобуса”, између осталог, је истакао да је овде „досегнут онај стандард који се одавно примењује у балетским представама на западу: нема главних и споредних улога – сви су солисти“.
© Фото : Спутњику уступило Народно позориштеБалет „Ко то тамо пева“
Балет „Ко то тамо пева“
© Фото : Спутњику уступило Народно позориште
Критичар загребачког „Јутарњег листа“ Бранимир Пофук приметио је да комплетан ансамбл Народног позоришта био изврсно уигран, подједнако уверљив не само у грубој гротески, него и у нежној лирици и да због тога заслужује сваку похвалу.
Дакле, атрактивна постава, у којој нема главних и споредних улога, врхунска музика без које представа не би била тако посебна, одлична кореографија и режија кроз коју је представљен наш менталитет, само су неки од детаља који су балету „Ко то тамо пева“ одавно обезбедили култни статус.
Захваљујући својој универзалној нити, представу је разумела и заволела и публика на многобројним гостовањима широм света Богота (Колумбија), Рим (Италија), Торонто и Отава (Канада), Каиро (Египат), Будва и Тиват (Црна Гора), Бањалука (Република Српска), Скопље (Македонија), Темишвар (Румунија) и Сарајево (Босна и Херцеговина)).
© Фото : Спутњику уступило Народно позориштеБалет „Ко то тамо пева“
Балет „Ко то тамо пева“
© Фото : Спутњику уступило Народно позориште
Представу је видела и публика у Панчеву, Обреновцу, Неготину, Руми, Чачку, Крушевцу, Ужицу, Нишу, Крагујевцу, Ваљеву, Пожаревцу, Лазаревцу, Сомбору, Земуну и Лесковцу.
Балет је добио Годишњу награду Народног позоришта за најбољу представу у сезони 2004/2005, Априлску награду Града Београда и Награду Удружења балетских уметника „Димитрије Парлић“.
„Ко то тамо пева" била је прва плесна представа, у новије време, која је изведена у оквиру престижног Међународног позоришног фестивала „Битеф“ (2005).
© Фото : Спутњику уступило Народно позориштеБалет „Ко то тамо пева“
Балет „Ко то тамо пева“
© Фото : Спутњику уступило Народно позориште
Костимограф је Катарина Галић, а сценограф Жорж Драушник.
Интересовање публике за ову представу је несмањено, а има много њих који су је одгледали и више пута.