Пратите Спутњик и на летовању
Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com
Тренутна, осма генерација „голфа“ могла би да буде последња, сугерише немачки „Велт“. Како наводи овај медиј, Томас Шафер, извршни директор „Фолсквагена“, изјавио је да су електрична возила бољи избор у мањим класама попут компактне, будући да ће ускоро бити приступачнија од модела с унутрашњим сагоревањем.
„Мораћемо још да видимо да ли се исплати да развијамо ново возило које неће трајати пуних седам или осам година као до сада. Такав потез био би изузетно скуп“, рекао је он. Шафер је признао да раде на „фејслифту“ за тренутни „голф“, али је рекао да ће се о судбини модела одлучити у следећих 12 месеци.
Могућа пропаст „голфа“ не звучи толико изненађујуће ако се узме у обзир да су се земље ЕУ договориле о продаји само возила с нултом емисијом гасова од 2030. године.
Међутим, то је у супротности с претходном објавом коју је „Фолскваген“ дао у марту 2021, потврђујући нове генерације за „голф“, „ти-рок“, „тигуан“ и „пасат“ пре него што та компанија за осам година пређе само на електрична возила.
Тренутна генерација „голфа“ представљена је 2019, а са „фејслифтом“ 2023. или 2024. године, његов животни циклус могао би да се продужи до 2028. До тада ће електричне опције највероватније бити знатно јефтиније него данас захваљујући јефтинијим батеријама, што потенцијално може учинити алтернативе с погоном с унутрашњим сагоревању у компактном сегменту застарелим, пише „Ауто клуб“.
Говорећи о растућим трошковима у ери регулације емисија Еуро 7, Томас Шафер је рекао да се очекује како ће цене возила с традиционалним погонима порасти за 3.000 до 5.000 еура, будући да ће морати да добију нове, софистициране системе издувних гасова.
„С малим аутомобилом ти се додатни трошкови тешко могу надокнадити. Дакле, почетна мобилност с моторима с унутрашњим сагоревањем биће знатно скупља“, рекао је он, додајући да је „индивидуална мобилност основна потреба и мора остати остварива у будућности“.
Шафер верује да су електрична возила решење за овај проблем, а „Фолскваген“ већ ради на четири релативно приступачна мала електрична модела за 2025.
Очекује се да један од тих модела буде јефтинији од 25.000 евра, што је близу тренутне цене за „голф“. Он би могао да нуди домет од најмање 350 до 400 километара, што је довољно за просечног возача.
Ако управни одбор „Фолксвагена“ одлучи да одбаци „голф“, то ће означити крај једне ере, будући да је прва генерација представљена давне 1974. године.