- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Крај ере дуге 48 година: Један од најпопуларнијих аутомобила одлази у историју због електрификације

CC BY-SA 4.0 / Wikipedia/Diego Delso/Cropped photo / Фолксвагена аутомобили
Фолксвагена аутомобили - Sputnik Србија, 1920, 04.08.2022
Пратите нас
Један од најпопуларнијих компактних аутомобила на свету „фолксваген голф“, вероватно неће добити наследника. Разлог су растући трошкови повезани с развојем возила с погоном на унутрашње сагоревање као и све строжи прописи о емисијама издувних гасова.
Мобилна апликација Sputnik на српском језику - Sputnik Србија
Пратите Спутњик и на летовању

Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com

Тренутна, осма генерација „голфа“ могла би да буде последња, сугерише немачки „Велт“. Како наводи овај медиј, Томас Шафер, извршни директор „Фолсквагена“, изјавио је да су електрична возила бољи избор у мањим класама попут компактне, будући да ће ускоро бити приступачнија од модела с унутрашњим сагоревањем.
„Мораћемо још да видимо да ли се исплати да развијамо ново возило које неће трајати пуних седам или осам година као до сада. Такав потез био би изузетно скуп“, рекао је он. Шафер је признао да раде на „фејслифту“ за тренутни „голф“, али је рекао да ће се о судбини модела одлучити у следећих 12 месеци.
Могућа пропаст „голфа“ не звучи толико изненађујуће ако се узме у обзир да су се земље ЕУ договориле о продаји само возила с нултом емисијом гасова од 2030. године.
Међутим, то је у супротности с претходном објавом коју је „Фолскваген“ дао у марту 2021, потврђујући нове генерације за „голф“, „ти-рок“, „тигуан“ и „пасат“ пре него што та компанија за осам година пређе само на електрична возила.
CC BY-SA 4.0 / Wikipedia/Cropped photo / Фолксваген голф 8 могао би да буде последњи голф
Фолксваген голф 8 - Sputnik Србија, 1920, 03.08.2022
Фолксваген голф 8 могао би да буде последњи голф
Тренутна генерација „голфа“ представљена је 2019, а са „фејслифтом“ 2023. или 2024. године, његов животни циклус могао би да се продужи до 2028. До тада ће електричне опције највероватније бити знатно јефтиније него данас захваљујући јефтинијим батеријама, што потенцијално може учинити алтернативе с погоном с унутрашњим сагоревању у компактном сегменту застарелим, пише „Ауто клуб“.
Говорећи о растућим трошковима у ери регулације емисија Еуро 7, Томас Шафер је рекао да се очекује како ће цене возила с традиционалним погонима порасти за 3.000 до 5.000 еура, будући да ће морати да добију нове, софистициране системе издувних гасова.
„С малим аутомобилом ти се додатни трошкови тешко могу надокнадити. Дакле, почетна мобилност с моторима с унутрашњим сагоревањем биће знатно скупља“, рекао је он, додајући да је „индивидуална мобилност основна потреба и мора остати остварива у будућности“.
Шафер верује да су електрична возила решење за овај проблем, а „Фолскваген“ већ ради на четири релативно приступачна мала електрична модела за 2025.
Очекује се да један од тих модела буде јефтинији од 25.000 евра, што је близу тренутне цене за „голф“. Он би могао да нуди домет од најмање 350 до 400 километара, што је довољно за просечног возача.
Ако управни одбор „Фолксвагена“ одлучи да одбаци „голф“, то ће означити крај једне ере, будући да је прва генерација представљена давне 1974. године.
„Ауди“ возило - Sputnik Србија, 1920, 22.01.2022
ЕКОНОМИЈА
Који су били омиљени, а који су се највише крали: Занимљиви подаци са тржишта аутомобила у 2021.
Фолксваген голф фабрика у Волфсбургу у Немачкој - Sputnik Србија, 1920, 28.07.2020
Тајна операција „Елефант“: Немачки аутомобилски гигант водио скривени рат против фирме из Босне
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала