НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА

Револуција у ауто-индустрији на помолу: Направљена јефтина батерија која не може да се запали

Стручњаци са Масачусетског института за технологију (МИТ) развили су потпуно нову врсту батерије, направљену од материјала који су широко распрострањени и јефтини, далеко јефтинији од литијум-јонских батерија које су данас преовлађујуће.
Sputnik
Професор Доналд Садовеј са МИТ-а, сарађујући са још 15 колега из читавог света, успео је да направи јефтину алтернативу данашњим батеријама.
„Желео сам да измислим нешто много боље од литијум-јонских батерија за складиштење енергије, што би могло да се користи у аутомобилској индустрији“, објашњава Садовеј.
Осим што су скупе, литијум-јонске батерије садрже запаљиве електролите. Садовеј је зато тражио не само јефтине материјале већ и оне који не могу да се запале.
Што се замене за метал тиче, комерцијално доминантно гвожђе нема електрохемијска својства за ефикасну батерију, али други по заступљености метал алуминијум – има.
Онда је кренуо у потрагу са чиме да упари алуминијум као материјал друге електроде. Најјефтинији од свих неметала је сумпор којег има у изобиљу.
Као електролите је искористио растопљене соли, које имају релативно ниску тачку топљења – око 530 степени Целзијуса.
Сва три главна састојка су изузетно јефтини и расположиви. Алуминијум, исти онај од ког се прави фолија, сумпор који је често нуспроизвод прераде нафте и широкораспрострањене соли.
„Састојци су јефтини, а батерија је безбедна – не може да гори“, каже Садовеј.
У експериментима, батеријске ћелије трпеле су стотине циклуса пуњења и то под изузетно интензивним стопама. Још важније, батерија је шест пута јефтинија од литијум-јонске.
Такође су утврдили да је стопа пуњења зависна од радне температуре. На 110 степени Целзијуса се пунила 25 пута брже него на 25 степени, пренео је РТС.
ЕКОНОМИЈА
Крај ере дуге 48 година: Један од најпопуларнијих аутомобила одлази у историју због електрификације
ЕКОНОМИЈА
Литијум шест пута скупљи: Приступачна електромобилност више није реална?
ЕКОНОМИЈА
Познати европски произвођач аутомобила мења лого због електрификације и дигитализације /видео/
Коментар