Свечана церемонија одржана је у Санкт Петербургу, где су бродови и изграђени. У церемонији је учествовао председник Русије Владимир Путин путем видео-везе.
Значај Северног морског пута вишеструко ће се повећати и, генерално, развој северних региона ће у великој мери обезбедити будућност Русије, изјавио је руски председник на церемонији.
Путин је честитао свима који остварују овако важне резултате за земљу у развоју ледоломачке флоте и Северног морског пута.
„Не говорим сада о развоју Арктика, не говорим о томе да ће развој северних региона у великој мери обезбедити будућност наше земље. Само развој ове руте, посебно с обзиром на промене климе, изузетно је важан за нашу земљу већ сада, а у блиској будућности ће се овај значај вишеструко повећати“, истакао је руски лидер.
Путин је навео да се сви рокови за изградњу и пуштање у рад ледоломаца морају строго поштовати.
„Желим да истакнем да се морају строго поштовати наведени рокови и темпо рада. Сигуран сам да ће тако и бити, рачунам на усклађеност свих специјалиста, подизвођача, предузећа и научних колектива“, наложио је Путин.
Он је скренуо пажњу на то да ће према плану нуклеарни ледоломац пројекта 22220 „Урал“ почети да извршава задатке већ у децембру ове године, а ледоломац „Јакутија“ би требало да буде предат флоти крајем 2024. године. Испорука још једног брода из ове серије – „Чукотке“ – планирана је за 2026. годину. Осим тога, у бродоградилишту „Звезда“ на Далеком истоку 2027. године требало би да буде завршена изградња супермоћног ледоломца на нуклеарни погон „Русија“, додао је председник, напомињући да у свету нема других таквих бродова.
Нови универзални нуклеарни ледоломци пројекта 22220 граде се у Балтичком бродоградилишту по наруџбини „Росатома“ и највећи су и најмоћнији на свету. У оквиру пројекта, који се спроводи од 2013. године, биће направљено укупно пет бродова. Бродови „Арктик“ и „Сибир“ већ су ушли у састав руске нуклеарне флоте, а у току је изградња бродова „Јакутија“ и „Чукотка“.
„Урал“ је трећи (други серијски) брод овог пројекта. Водећи нуклеарни ледоломац пројекта – „Арктик“ – поринут је 2016. године. Наредне, 2017. године, одржано је свечано поринуће првог серијског брода пројекта – „Сибир“, а 2019. године поринут је „Урал“.