Међу главним метама су три највеће европске луке, у Антверпену, Ротердаму и Хамбургу, према анализи коју је објавио Европол са седиштем у Хагу, а омиљени су им контејнерски бродови.
Банде подмићују лучке раднике и службенике компанија које оперишу по лукама, кријумчаре саучеснике и, све чешће, пробијају дигиталне сигурносне кодове на контејнерима. Према наводима Европола, међународне банде већином користе контејнерски промет за кријумчарење кокаина у ЕУ, пренела је немачка агенција дпа.
Дрогу скривају међу легалном робом као што су ауто-делови или банане. Главне улазне луке су Антверпен и Ротердам. Само у прошлој години тамо су цариници запленили рекордних око 200 тона кокаина. Европска полиција сматра да је реч о само мањем делу стварно прокријумчарене дроге.
Око 90 милиона контејнера стигне у морске луке ЕУ сваке године, али само их мањи број буде физички прегледан.
Због тога је врло тешко открити кријумчарену робу. Криминалне мреже ослањају се пре свега на корупцију запослених у лукама, али то је за њих такође и ризично, па се ослањају на нове методе. Све више копирају сигурносни код бродског контејнера, који затим користе за кријумчарење своје робе, најчешће без знања правог власника контејнера.
Чим се превоз плати, бродарска компанија добије јединствени ПИН или кју-ар код за контејнер, који служи за преузимање на одредишту. Криминалци најчешће корупцијом набаве тај код и друге идентификационе податке.
Робу затим преузима возач превозничке компаније која ради за криминалце. Ван луке дрога се затим уклања, а преостала легална роба испоручује се правим власницима или се оставља.