ДРУШТВО

Пашић о повратку у „Рибникар“: Настава није у првом плану, већ питања која деца постављају

Помоћник министра просвете Милан Пашић изјавио је да је мишљење стручњака да ученици ОШ „Владислав Рибникар“ што пре треба да се врате школским активностима и у средину коју познају, али да настава није у првом плану већ питања која деца постављају. Истиче да ће настава почети у тренутку када процене стручни људи и када деца искажу потребу.
Sputnik
Пашић истиче да је после трагедије у ОШ „Владислав Рибникар“ Министарство просвете организовало низ састанака и формирало тим који су поред Министарства просвете и Министарства здравља чинили и тим за психолошке и кризне интервенције у заједници, Уницеф, Филозофски факултет, Друштво психолога и сви релевантни стручњаци који могу да дају одговоре на сва питања.
„Тим је одржао неколико састанака, а формиран је и тим за кризне интервенције у школи који је имао задатак да заједно са другим тимом координира све активности у школи. У петак је одржан састанак и одмах у петак је пружена подршка запосленима. Ту су били психијатри, психотерапети и психолози“, истиче Пашић.
Мишљење стучњака је, рекао је Пашић, да после свих активности око сахрана и комеморације, деца што пре треба да се врате школским активностима и у средину коју познају.
„Тим је донео мишљење да данас крену, да се деца и родитељи заједно врате. Прва смена ће заједно са родитељима доћи у 8.00 часова у своју школу, сачекаће их наставници разредне наставе, отићи ће у двориште или у учионице, где ће бити родитељи и деца заједно и тај први контакт остварити, да се врате, да разговарају. Потом ће родитељи отићи, деца ће остати и биће реализоване активности“, објашњава Пашић.
Каже да су на седници наставничког већа наставници добили материјале и прошли обуку кроз приручник за кризне интервенције.
„У овом тренутку је најважније да се покаже емоција, да су они сви ту заједно, да заједно проживљавају тугу и бол која им се десила“, наглашава Пашић.
Наводи да ће у 10 часова доћи ученици друге смене млађих разреда, у 12 прва смена старијих разреда и у 14 друга смена старијих разреда. За сутра су планирани родитељски састанци, али још увек нема наставе.

Уважавају се сви приступи, свако дете има другачије емоције

Пашић каже да је много питања и изазова, али да стручњаци препоручују да се задржи нека врста рутине колико год је могуће, да деца добију сигурност.
„Веома је битно да родитељи, као и запослени у школама, слушају страхове деце“, каже Пашић и наглашава да фокус није на настави и на контролним и писменим задацима, већ на питањима која деца имају.
Истиче да ће настава почети у тренутку када процене стручни људи и када деца искажу потребу.
„Они ће у наредном периоду да реорганизују свој простор, да направе успомене на своје другаре“, каже Пашић за РТС.
Истиче да се уважавају сви приступи и да нико не инсистира на повратку у школу јер свако дете има другачије емоције.
Пашић наводи и да ће бити издвојено 7.000.000 евра за реконструкцију школе, а да у учионици у којој се трагедија догодила неће бити наставе, идеја је да постане нека врста меморијалног дела школе.
Каже да је „Владислав Рибникар“ изузетна школа и верује да ће јој и нове генерације првака пружити поверење.
ДРУШТВО
Одложена комеморација настрадалима у ОШ Владислав Рибникар
ДРУШТВО
Ђаци после седам дана поново у школи „Владислав Рибникар“, уместо наставе - подршка
Коментар