КУЛТУРА

Почиње 29. Фестивал ауторског филма: На отварању „Lost Country” Владимира Перишића

Српском премијером награђиваног филма Владимира Перишића „Lost Country”, вечерас у МТС Дворани почиње 29. Фестивал ауторског филма, на коме ће до 1. децембра бити приказано више од 80 остварења из целог света.
Sputnik

„Овај филм сам радио са пуно љубави, пре свега због младих људи који су данас ту са мном, којима се захваљујем. Ако неком дугујем овај филм, дугујем га њима. Успели смо да направимо једну тачну слику једне младости која није видљива у овом друштву. Надам се да су они у тој слици препознају“, истакао је редитељ Владимир Перишић представљајући новинарима свој филм уочи почетка ФАФ-а.

„Lost Country” приказује Србију 1996. године, током студентских демонстрација против Милошевићевог режима.
Радња прати причу младог Стефана који пролази кроз сопствену револуцију, суочен са чињеницом да је његова мајка портпаролка и саучесница корумпиране власти против које устају његови пријатељи.
„Радим увек тако што сценарио ставим на страну, снимам натуршчике својом малом камером и поново пишем сценарио на основу онога што сам видео код њих и доживео с њима. Нико од ових младих није читао сценарио, већ су само оквирно знали о чему се ради. Моји ликови у филмовима су обично ликови у неким раним или касним адолесцентским годинама, и они немају развијену свест да су ухваћени у политичке интриге. И почињу да их разумевају временом“, појаснио је Перишић.
Уз Јасну Ђуричић у филму играју натуршици Јован Гинић, Ана Симеуновић, Миодраг Јовановић, Лазар Коцић.
Гинић је за своју прву улогу у филму већ освојио награде у Кану и Сарајеву, где је Перишићево остварење имало светску, односно регионалну премијеру.
„Овај филм је једна прелепа ствар која ми се десила. Извукао ме је неколико месеци из школе и заиста је било сјајно искуство. Искрено нисам знао много о времену деведесетих“, рекао је Гинић.
„Влада нам је кроз филм објашњавао шта се све дешавало тада, родитељи су ми такође причали. Било је више сцена за које се цела филмска екипа потрудила да нам приближи”, надовезао се Миодраг Јовановић.
Владимир Перишић и Јован Гинић
Филм до сада приказан на тридесетак фестивала. Више од месец дана приказује се у француским биоскопима.
„У првој недељи приказивања у француским биоскопима, у седмици кад је се на репартоару нашло 73 наслова, 'Lost Country' је био други најбоље оцењен. Добио је изврсне критике, тренутно се приказује у 50 биоскопа и врло добро комуницира са страном публиком. Од прошле недеље је у швајцарским биоскопима, а на пролеће почиње да се приказује у Шпанији, па у Јапану“, истакао је Перишић и најавио да ће у српским биоскопима бити од 30. новембра.

Филмови из целог света

На Фестивалу ауторског филма биће риказана 82 остварења распоређена у 13 програмских селекција.
Такмичарски програм ће обухватити 12 филмова: „Црвени кофер“ Фидела Девкоте (Непал), „Екскурзија“ Уне Гуњак (БиХ), „Диско играч“ Ђакома Абруцезеа (Француска), „Хир“ Иље Поволоцког (Русија), „Досељеници“ Фелипеа Галвеза Аберлеа (Чиле), „Критична зона“ Алиа Ахмаџадеа (Иран), „Мешанац“ Вука Лунгулова Клоца (САД), „Степне“ Марине Вроде (Украјина), „Објашњење за све“ Габора Рајса (Мађарска), „У жутој чаури“ Фам Тјен Ан (Вијетнам), „Само река тече“ Веи Шуџун (Кина) и „Предсказање“ Балођија (Чад).
Главни програм, поред Перишићевог филма, доноси нова остварења Алиће Рорвахер, Нурија Билге Џејлана, Јоргоса Лантимоса, Јанеза Бургера, Марка Белокиа, Вима Венедерса, Бертрана Бонела, Хју Велчмана, Моли Менинг Вокер, Кена Лоуча, Амат Ескаланте и Владимира Перишића.
„Промовишемо нове гласове ауторског филма и најаутентичније ауторе европског и светског филма - лични погледи, дубоко искрени и тачни, маштовити и сензуални, помало иронични, поетични, некад чак цинични, субверзивни или сентиментални. Имаћемо филмове са свих континената осим Аустралије, различитих поетика – од изразито интимних до политички провокативних“, најављује савет фестивала.
КУЛТУРА
Фестивал ауторског филма: Може ли саосећајност победити насиље и мржњу
КУЛТУРА
Боро Драшковић добитник награде за животно дело Фестивала ауторског филма
Коментар