Компаније сада покушавају да пређу на такозвани интермодални транспорт да би одржале глобалне ланце снабдевања, што укључује комбиновани морски и ваздушни пут, навео је Ројтерс.
Главни оперативни директор за ваздушни транспорт водећег немачког шпедитера „Хелман Ворлдвајд Логистикс“ Јан Клајн Ластхуес каже да то значи да роба прво треба да се транспортује морем до луке у Дубаију, одакле се превози ваздушним путем.
„Овај алтернативни пут омогућава купцима да избегну опасну зону у Црвеном мору и дуго путовање око југа Африке“, рекао је Клајн Ластхуес.
Навео је да су многи трговци, посебно у модној индустрији, већ променили начин увоза, напуштајући поморски транспорт као доминантан вид, пренео је Танјуг.
Хути из Јемена, које подржава Иран, појачали су нападе на бродове у Црвеном мору, које су започели 19. новембра како би исказали подршку Хамасу док се наставља израелска војна офанзива у Гази. Напади су пореметили кључну трговинску руту која повезује Европу и Северну Америку са Азијом преко Суецког канала и драстично увећали трошкове транспорта, јер компаније настоје да своју робу пребацују алтернативним и често дужим рутама.
Погледајте и: