„Средином децембра су, пре него што је почела криза и многи бродови почели да заобилазе Црвено море, цене превоза биле доста ниске: испорука једног контејнера из Шангаја у Ротердам је била око 1.000 долара. Након почетка кризе је цена значајно порасла и сада цена превоза једног контејнера износи више од 4.000 долара“, рекао је Рураде.
Према његовим речима, забележен је и раст цена за допунске трошкове и осигурање бродова са контејнерима.
„Ако је пре кризе осигурање било 0,8 одсто од цене брода, онда то сада износи скоро један одсто. На тај начин, ако се вредност брода оцењује на 100 милиона долара, онда је један одсто од те суме, односно цена осигурања, износи милион долара. То је много већа сума него што је раније плаћано“, истакао је он.
Саопштио је да постоји још један проблем, а то је поскупљење осигурања терета који се превози, што је неопходно у случају да брод потоне.
Раније су представници највеће луке у Европи, луке холандског града Ротердама, рекли Спутњику да не очекују проблеме у раду због ситуације у Црвеном мору, али примећују промене у трошковима превоза. Портпарол луке Тај Схелекенс је навео да су последњих недеља многи поморски бродови, пре свега са контејнерима са Блиског Истока и из југоисточне Азије, преусмерени на Рт добре наде. То је утицало на време превоза које је сада између 8 и 12 дана.
Покрет на северу Јемена „Ансар Ала“ (Хути), који контролише већи део јеменске обале Црвеног мора сје средином новембра упозорио да ће напасти све бродове који имају везе са Израелом и позвали друге земље да повуку своје посаде и да им се не приближавају у мору. Низ бродских компанија је већ прекинуло превоз Црвеним морем.
Погледајте и: