https://sputnikportal.rs/20240118/isporuke-robe-kine-u-evropu-poskupele-cetiri-puta-zbog-napada-huta-1166549094.html
Испоруке робе из Кине у Европу поскупеле четири пута због напада Хута
Испоруке робе из Кине у Европу поскупеле четири пута због напада Хута
Sputnik Србија
Цена превоза једног контејнера из Кине у Европу, без проласка кроз Црвено море због напада јеменских Хута на бродове, порасла је са 1.000 на више од 4.000... 18.01.2024, Sputnik Србија
2024-01-18T16:45+0100
2024-01-18T16:45+0100
2024-01-18T16:51+0100
свет
свет
свет – економија
економија
бродови
терет
хути
црвено море
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112015/56/1120155678_0:108:3253:1938_1920x0_80_0_0_0aafd27a7da0bf3dbf5f336c2bd69658.jpg
Према његовим речима, забележен је и раст цена за допунске трошкове и осигурање бродова са контејнерима.Саопштио је да постоји још један проблем, а то је поскупљење осигурања терета који се превози, што је неопходно у случају да брод потоне.Раније су представници највеће луке у Европи, луке холандског града Ротердама, рекли Спутњику да не очекују проблеме у раду због ситуације у Црвеном мору, али примећују промене у трошковима превоза. Портпарол луке Тај Схелекенс је навео да су последњих недеља многи поморски бродови, пре свега са контејнерима са Блиског Истока и из југоисточне Азије, преусмерени на Рт добре наде. То је утицало на време превоза које је сада између 8 и 12 дана.Покрет на северу Јемена „Ансар Ала“ (Хути), који контролише већи део јеменске обале Црвеног мора сје средином новембра упозорио да ће напасти све бродове који имају везе са Израелом и позвали друге земље да повуку своје посаде и да им се не приближавају у мору. Низ бродских компанија је већ прекинуло превоз Црвеним морем.Погледајте и:
https://sputnikportal.rs/20240118/americka-vojska-izvela-nove-raketne-udare-na-polozaje-huta-u-jemenu-1166525924.html
црвено море
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112015/56/1120155678_262:0:2991:2047_1920x0_80_0_0_7ef5f4f4470559de65c560cb701a308c.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет, свет – економија, економија, бродови, терет, хути, црвено море
свет, свет – економија, економија, бродови, терет, хути, црвено море
Испоруке робе из Кине у Европу поскупеле четири пута због напада Хута
16:45 18.01.2024 (Освежено: 16:51 18.01.2024) Цена превоза једног контејнера из Кине у Европу, без проласка кроз Црвено море због напада јеменских Хута на бродове, порасла је са 1.000 на више од 4.000 долара, саопштио је Спутњику саветник за питања морске пловидбе холандске асоцијације за трговину и логистику „Евофенедекс“ Каспер Рураде.
„Средином децембра су, пре него што је почела криза и многи бродови почели да заобилазе Црвено море, цене превоза биле доста ниске: испорука једног контејнера из Шангаја у Ротердам је била око 1.000 долара. Након почетка кризе је цена значајно порасла и сада цена превоза једног контејнера износи више од 4.000 долара“, рекао је Рураде.
Према његовим речима, забележен је и раст цена за допунске трошкове и осигурање бродова са контејнерима.
„Ако је пре кризе осигурање било 0,8 одсто од цене брода, онда то сада износи скоро један одсто. На тај начин, ако се вредност брода оцењује на 100 милиона долара, онда је један одсто од те суме, односно цена осигурања, износи милион долара. То је много већа сума него што је раније плаћано“, истакао је он.
Саопштио је да постоји још један проблем, а то је поскупљење осигурања терета који се превози, што је неопходно у случају да брод потоне.
Раније су представници највеће луке у Европи, луке холандског града Ротердама, рекли Спутњику да не очекују проблеме у раду због ситуације у Црвеном мору, али примећују промене у трошковима превоза. Портпарол луке Тај Схелекенс је навео да су последњих недеља многи поморски бродови, пре свега са контејнерима са Блиског Истока и из југоисточне Азије, преусмерени на Рт добре наде. То је утицало на време превоза које је сада између 8 и 12 дана.
Покрет на северу Јемена „Ансар Ала“ (Хути), који контролише већи део јеменске обале Црвеног мора сје средином новембра упозорио да ће напасти све бродове који имају везе са Израелом и позвали друге земље да повуку своје посаде и да им се не приближавају у мору. Низ бродских компанија је већ прекинуло превоз Црвеним морем.