Изложбу „Надежда Петровић - Боје живота“ у Музеју савремене уметности ће свечано отворити 14. фебруара потпредседница Владе и министар културе Маја Гојковић.
Изложба представља један могући поглед на значајан опус Надеждиног сликарства у којем доминирају сви жанрови, од пејзажа, портрета, актова и фигуралних композиција, насталих током различитих уметничких периода њеног стваралаштва.
Надежда Петровић, Манастир Дечани, 1913
© Фото : Спутњику уступио Музеј савремеен уметности
Циљ је упознавање публике са мањим сегментом њеног целокупног опуса, већином делима која чине део колекције Музеја савремене уметности у Београду, али и појединим делима из фонда Музеја града Београда, Галерије Матице српске и Музеја Југославије.
Надежда Петровић (1873 - 1915) је била свестрана личност која се бавила сликарством, фотографијом, педагошким радом, ликовном критиком, женском еманципацијом, колективним деловањем, као и друштвено-политичким питањима, у периоду историјских и уметничких превирања почетком 20. века.
Са временске дистанце дуже од једног века, уметност Надежде Петровић може се сагледати као пионирски подухват жене која је готово у свему чиме се бавила била предводница, а највише на уметничком пољу.
Надежда Петровић, Предео са воденицом, око 1906
© Фото : Спутњику уступио Музеј савремене уметности
Надеждин приступ сликарству је резултат школовања у Минхену и боравака у Паризу и Италији, али и константног враћања вољеној Србији, што ће се рефлектовати кроз теме које носе предзнак националног.
Њено сликарство препознато је као модернистичко и може се поделити на неколико периода: време школовања у Минхену, србијански период у више фаза, ранафаза када ствара у стилу импресионизма, и каснија када настају дела богатог колористичког експресионизма.
Потом одлази у Париз где наставља са усвојеним колоризмом и достиже потпуну зрелост, и на крају ратни период, у ком учествује као болничарка, слика дела инспирисана родним поднебљем, у стилу експресионистичког колоризма.
Надежда Петровић, Влачаре (Девојке), 1902 – копија
© Фото : Спутњику уступио Музеј савремене уметности
Сликала је са подједнаким интересовањем и уметничким жаром пејзаже, портрете и фигуралне композиције.
Заједнички именитељ за њено сликарство који и данас сви препознају је снага боје и геста, као лични ставови и живот, који су обојили пределе и људе српског поднебља са којег је потекла.
Улаз на изложбу биће бесплатан за све посетиоце у данима обележавања празника 14, 15. и 16. фебруара.