Слику „Пејзаж“ мањег формата, рађену уљем на шперу, Народни музеј Србије је дао на детаљну експертизу, којом је утврђено да су пигменти коришћени током 20. века, када је стварала Надежда Петровић (1873-1915), пише „Политика“.
На захтев Народног музеја у Институту за нуклеарне науке Винча урађена је „неинвазивна анализа пигмената у бојеном слоју техником ЕДХРФ спектрометрије“.
У документу саветника музеја Гордане Станишић, која потписује анализу, образложено је да је у уметничком делу примећена карактеристична техника мешања бојених слојева, као и да је приметан рукопис широких и слободних потеза.
У образложењу се додаје и да је уметнички стил српске сликарке неретко варирао у зависности од личних импресија, мотива и других компоненти, па је било изазовно утврдити време њеног настанка.
„Иако сведеним колоритом и умереним гестом одскаче од већине слика којима је обележен њен последњи, патриотски опус, на основу самог мотива, типа кућа и камених ограда, брдовитог предела у позадини, претпоставићемо да је у питању период око 1913. године, када је уметница боравила на Косову и бележила топосе везане за Призрен и околину“, оцењено је у анализи.
Процену је, поред Гордане Станишић, вршила комисија у саставу вишег конзерватора Драгане Васиљевић, музејског саветника и хемичара Милице Марић Стојановић.
„Политика“ је навела да колекционар, који је желео да остане анониман, и већ поседује дела српских сликара попут Паје Јовановића, Саве Шумановића и Петра Лубарде, одлучио да слику набављену пре две године, за сада задржи у својој колекцији.
Погледајте и: