Аутопут ће тако бити директно повезан са банатским магистралама, па возачи неће морати да улазе у Београд и Панчево.
— Процењује се да би изградња трајала око три године. Потенцијална изградња путем концесије или јавно-приватног партнерства планирана је са кинеским партнерима. Укупна инвестициона вредност изградње целокупног пројекта износи око 470 милиона евра, од чега је за друмско-железнички мост потребно око 129 милиона евра — саопштили су „Блицу“ у Министарству грађевине.
Документација за изградњу моста и обилазнице увелико се припрема, урађени су генерални и идејни пројекти, који су у поступку одобравања, као и студија о процени утицаја на животну средину. Град Београд и град Панчево усвојили су планове детаљне регулације.
— Ипак, недостаје пројекат за добијање грађевинске дозволе, а нису још утврђени ни извори финансирања, па се не може прецизирати када ће изградња моста и пруге започети. Извесно је да ће радова бити, због чега се документација припрема — објашњавају у „Железницама“.
Након изградње моста теретни возови неће јездити пругом око Калемегдана.
— Обилазна пруга омогућила би да се оствари директна веза Баната са централном Србијом, као и безбедан превоз опасних материја ван централног градског језгра, како на подручју Београда, тако и на подручју Панчева. Изградњом обилазне пруге, постојећа пруга око Калемегдана могла би евентуално остати искључиво у функцији градско-приградског саобраћаја — казали су „Блицу“ у „Железницама“.