Истрага Француске агенције за безбедност у саобраћају показује да је авион летео „до самог краја“ до тренутка када је ударио у планину. Директор Агенције Реми Жути каже да је последња комуникација из авиона била рутинска порука о дозволи да авион настави својом рутом. Он објашњава да су са прве црне кутије извучени „употребљиви подаци“, али да истражитељи нису још анализирали снимке. ’‘
„Управо смо успели да извучемо употребљиве податке из уређаја за снимање гласа из кокпита. У овој фази, јасно, нисмо у позицији да имамо ни најмање објашњење или интерпретацију разлога који су могли да доведу до понирања овог авиона или разлога зашто није одговорио на покушаје контролора лета да га контактирају. Одбацили смо могућност експлозије, али немамо друге теорије. Истрага би могла да траје недељама или чак месецима“.
Бивши пилот и специјалиста за безбедност авиона Дезмонд Роз каже да је одлука пилота да се спусте на мању висину нормална.
„То је нормална процедура. На 38.000 стопа не можете да удишете ваздух, ако имате пожар, ако је у питању декомпресија, морате да спустите авион ниже где можете да дишете нормално, да удишете спољни ваздух. Тако то и изгледа на радарском трагу, мени изгледа као контролисано спуштање. Следећи корак би био да пилот позове контролни торањ и каже – имамо проблем, морамо да се спустимо. Требало је да то ураде. Ту почињем да се питам да ли сам у праву – можда се нису контролисано спуштали, можда су ту већ имали озбиљан проблем, на пример пали су у несвест из неког разлога и нису могли да пошаљу позив за помоћ…“
Дезмонд Роз има своју теорију о несрећи.
„Заиста не мислим да је авион експлодирао у ваздуху. Мислим да је ударио у земљу огромном брзином и буквално се распао у ситне комаде. Да је експлодирао у ваздуху, делови авиона би били већи и били би разбацани по већој површини. Оно што видим на снимцима са места несреће, у питању је једна долина, један мањи простор, и сви делови су концентрисани на том мањем простору од око хектар и по“.
Крис Јејтс, стручњак за авио-саобраћај, објашњава да је последњи пут овај модел авиона доживео несрећу у децембру, током божићних празника, када је авион компаније „Ер Азија“ пао у море код индонежанске обале.
„Већина несрећа дешава се или приликом полетања или слетања, то су најопасније фазе лета, веома је необично да се овако нешто деси у ваздуху или између две дестинације, када је веома високо у ваздуху. Биће потребно неко време да се евентуално утврди узрок несреће. Сви подаци о одржавању авиона биће прочешљани, све информације биће проверене најмање два, можда и три пута, како би се истражитељи уверили да је све урађено како треба. Ако је у питању проблем у одржавању авиона, у том случају је крива авио-компанија, али смо веома, веома далеко од трентука када ће моћи да се утврди кривица“.
Француска влада је изнела податак да је у паду авиона погинуло 49 шпанских држављана, али је накнадно издала саопштење да су идентификована још два тела, чиме се биланс држављана Шпаније настрадалих у авионској несрећи попео на 51.