Подаци из црне кутије показују да је копилот остао закључан сам у кабини и да је „намерно усмерио летелицу ка земљи, са намером да је уништи“.
„У кокпиту је владала поптуна тишина. Копилот није рекао ниједну реч након што је пилот изашао из кабине. Копилот је намерно одбијао да отвори врата пилоту. Ово није несрећа“, рекао је тужилац.
Копилот је идентификован као двадесетчетворогодишњи Немац Андреас Лубиц, који је запослен у компанији две године и иза себе има 630 сати лета. Засад нема информацијa које би га повезале са тероризмом, нити се он уклапа у профил терористе.
Andreas Lubitz was name of the co-pilot, prosecutor says. pic.twitter.com/dckS34o0no
— Kaya Burgess (@kayaburgess) March 26, 2015
Како је саопштено на конференцији за новинаре, авион је постепено губио на висини и пад је трајао више од десет минута, а путници до самог краја нису били свесни да ће летелица ударити у планину.
Претходно је јављено да је један од двојице пилота авиона „Ербас 320“ немачке компаније „Џерманвингс“ који се у уторак срушио у француским Алпима са 150 путника, напустио је пилотску кабину и није могао да се врати у време несреће.
Копилот био срећан или је патио од депресије?
Познаници копилота Андреаса Лубица, који је према истрази намерно срушио авион, кажу да је био срећан због посла који има, док медији пишу да је патио од депресије.
Лубиц је увек показивао да је одушевљен што је добио посао у „Џерманвингсу“, никад није показао било какав другачији знак, кажу људи који су га учили летењу као тинејџера у његовом родном граду Монтабауру у западној Немачкој.
Међутим, неколико немачких медија је јавило да је Лубиц изгледа патио од депресије.
Немачка телевизија Н-24, позивајући се на његове комшије, јавила је да је он, изгледа, патио од депресије и био на лечењу.
Немачки дневник „Франкфуртер алгемајне цајтунг“ цитира мајку једне школске другарице копилота, која је рекла да се Лубиц поверио њеном детету да је за време школовања имао психичке проблеме.
Мајка је рекла да је њена кћерка Лубица срела последњи пут пред Божић, када је, како је рекла, деловао нормално.
Позивајући се на изворе блиске истрази о паду авиона и на основу снимака из црних кутија, АФП је навео да се на снимку прво чује разговор двојице пилота, после чега отварање и затварање врата и престанак разговора. Ту информације је мало раније објавио и амерички лист Њујорк тајмс, преноси Бета.
„На почетку лета чује се разговор посаде, потом се чује звук померања седишта као и звук отварања и затварања врата (пилотске кабине). После тога се више не чује ништа до несреће“, навео је извор близак истрази.
Према том извору, пилоти су разговарали на немачком. Пред крај лета на снимку се чује аларм који указује на принудно приземљење, потом јак звук слетања.
За сада се не зна који је од пилота напустио кабину, капетан лета или копилот.
Немачка авио-компанија „Луфтханса“ посебним летовима из Диселдорфа и Барселоне довешће данас до Марсеја родбину 150 путника и чланова посаде авиона како би у близини несреће одала пошту погинулима.