00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Без сарадње Срба и Руса нема остварења словенског сна
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Птица или авион? Потрага за инвеститорима за највећу летелицу на свету

© Dream Magazine (Screenshot)Највећа летелица на свету
Највећа летелица на свету - Sputnik Србија
Пратите нас
Хваљен као будућност авијације, у њега се полажу наде да ће променити начин путовања ваздухом који познајемо, а не морате ни инвестирати милионе да бисте му помогли да се вине у ваздух.

На помен велике летелице испуњене ваздухом, прва помисао је обично Гудјир и Хинденбург катастрофа, па је разумљиво да концепт „балона“ не асоцира одмах на идеју блиставе будућности авијације.

Креатори Ерлендера 10 — највеће летелице на свету — настоје да такво размишљање промене.

Али им је потребно нешто новца, и зато су се окренули прикупљању средстава.

Ерлендер, хибрид авиона и балона, првобитно је настао као део пројекта америчке војске за стварање „система мултиинтелигентног издржљивог возила (МИДВ систем).

Године 2010. склопљен је уговор са корпорацијом „Норторп и компанијом „Хибридна ваздухопловна возила (ХВВ), на 517 милиона долара за реализацију пројекта, али је он 2012. укинут јер је премашивао предвиђени буџет.

Компанија „ХВВ однела је свој пројекат у Велику Британију, где су од британске Владе добили грант инвестицију од 5.1 милион долара како би наставили производњу, са фокусом на потенцијалну комерцијалну, уместо војне употребе ове летелице за надзор.

Али, како ни та средства нису довољна, покренули су кампању за прикупљање још толико новца.

Поред средстава које је провобитно издвојила америчка војска, лидер групе „Ајрон Мејден, Брус Дикинсон до сада је инвестирао 370.000 долара у пројекат.

„Не очекујем да ми новац буде враћен у скорије време. Само желим да будем део тога, рекао је Дикинсон за лист Гардијан. „Као рокер, тај новац бих могао да потрошим на дрогу, или да купим милион Ролс-Ројс аутомобила и потопим их у базене, или могу да урадим нешто корисно, каже Дикинсон.

Компанија „ХВВ се нада се да ће бити још људи који ће такође желети да учине нешто корисно, па очекују да ће привући још инвеститора да у пројекат уложе мање суме новца, како би се пробни лет реализовао до краја ове године.

Недељама у ваздуху, са петином горива

Носиоци пројекта тврде да ће ова иновација „променити правила игре.  Ваздухоплов ће моћи да узлети са било које равне подлоге, укључујући и воду и исто тако слети. За разлику од традиционалних летелица, потребна му је само петина горива за то.

Његова издржљивост је вероватно оно што је најреволуционарније. У теорији, летелица дугачка 302 стопе може недељама остати у ваздуху, чак и лебдети на истом месту.

Балонасти део летелице испуњен је хелијумом, који износи око 60 одсто њене укупне тежине. Осталих 40 одсто долази од њеног специфичног облика.

У промотивном видеу, компанија „ХВВ као потенцијалну употребу летелице наводи „надзор, помоћ код катастрофа, транспорт терета, снимање видео материјала, рекламирање, туризам и још много тога.

Један од планова је да се летелица користи за кратке летове, а чињеница да не захтева класичну аеродромску инфраструктуру, значи да може користити алтернативне руте.

Све вести
0
Прво нова обавештењаПрво стара обавештења
loader
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала