Компанија „Магнит“ је лидер малопродаје у Русији и поседује више од 10.000 малопродајних објеката свих врста — супермаркета, хипермаркета, породичних и козметичких радњи. Већински власник компаније, Сергеј Галицки, чије је богатство магазин Форбс проценио на 9,2 милијарде долара, када је оснивао компанију, угледао се на амерички ланац „Вол-Март“. Слоган „Магнита“ је: Увек ниске цене.
Ова компанија одликује се високим логистичким перформансама које омогућавају ефикасну испоруку робе. Како би ефикасније складиштили робу, менаџмент „Магнита“ основао је 28 дистрибутивних центара широм Русије, а возни парк од скоро 6.000 возила гарантује брз превоз робе од магацина до продавница. „Магнит“ је уједно и највећи послодавац у Русији са 260.000 запослених.
Без обзира на пад трговинске размене у првом кварталу ове године, каже директор Трговинског представништва Русије у Србији Андреј Николајевич Хрипунов, нема пада испорука српских пољопривредних производа на руско тржиште, чак је по неким позицијама забележен раст.
Прошлогодишњи извоз пољопривредних производа на руско тржиште износио је око 300 милиона долара.
„За то постоје и објективни и субјективни разлози. Сигуран сам да је то привремена тенденција. Успешно ћемо решити тај проблем са нашим српским колегама и размену ћемо вратити на ниво из претходних година, а можда ћемо је и повећати“, рекао је он.
Хрипунов каже да је „Магнит“ присутан на српском тржишту већ неко време, али и да нису једини.
Ова руска компанија је лидер у малопродајној трговини у руској федерацији. Само у прва два месеца ове године је, преко ове компаније, из Србије је извезено пољопривредних производа у вредности од око 15 милиона долара.
„Надам се да ће посета њихових представника допринети даљем развоју српско — руских трговинских односа и да ће састанци резултирати потписивањем нових уговора и новим испорукама квалитетних српских пољопривредних производа“, истакао је Хрипунов.
Дејан Делић из Привредне коморе Србије каже да је значај састанка српских произвођача са представницима Магнита у томе што је та компанија заинтересована за сарадњу и са малим и средњим компанијама.
„Овим компанијама често је потребна подршка у начину уобличавања логистике извоза. ’Магнит‘ се бави и малим и средњим произвођачима и то је нама јако битно, јер не постоји велики број професионално обучених кадрова који могу сами да обављају неопходне процедуре“, нагласио је Делић.
Он каже да се за састанке пријавило више од осамдесет компанија, и да ће се на њима разговарати о директном пласману српског воћа и поврћа.
„То је јако битно, јер је малим и средњим произвођачима битно да имају валоризовану производњу“, нагласио је Делић и додао овог пута неће бити организован обједињени пласман јер „Магнит“ има свој логистички центар, шпедицију и транспорт.
„Они организују пласман производа директно од произвођача до њих као увозника“, истиче он.
Сама логистика посла са руским тржиштем није у довољној мери јасна свим нашим произвођачима, каже Делић, и велика је предност када компанија има тако уређену логистику, као што има „Магнит“.