Аутомобил ГАЗ М-20 „победа“ један је од симбола послератног Совјетског Савеза. Легендарни аутомобил, својевремено велики технолошки напредак, ушао је у производњу пре 69 година.
© Sputnik / Dobrovolskiy / Уђи у базу фотографијаПрвобитно је било предвиђено да овај модел носи име „родина“ (рус. отаџбина), али, како је направљен током Великог отаџбинског рата, добио је име „победа“.
На слици: Радионица у којој су састављани аутомобили „победа“ и ЗИМ у оквиру Горковског аутомобилског завода (ГАЗ), који је претходно носио име Вјачеслава Михајловича Молотова.
На слици: Радионица у којој су састављани аутомобили „победа“ и ЗИМ у оквиру Горковског аутомобилског завода (ГАЗ), који је претходно носио име Вјачеслава Михајловича Молотова.
Првобитно је било предвиђено да овај модел носи име „родина“ (рус. отаџбина), али, како је направљен током Великог отаџбинског рата, добио је име „победа“.
На слици: Радионица у којој су састављани аутомобили „победа“ и ЗИМ у оквиру Горковског аутомобилског завода (ГАЗ), који је претходно носио име Вјачеслава Михајловича Молотова.
На слици: Радионица у којој су састављани аутомобили „победа“ и ЗИМ у оквиру Горковског аутомобилског завода (ГАЗ), који је претходно носио име Вјачеслава Михајловича Молотова.
© Sputnik / Konstantin Rodikov / Уђи у базу фотографијаПрва серија „победа“ изашла је из производње 28. јуна 1946. године.
На слици: Имитатор Јозефа Стаљина поред аутомобила „победе“ у Сверуском изложбеном центру.
На слици: Имитатор Јозефа Стаљина поред аутомобила „победе“ у Сверуском изложбеном центру.
Прва серија „победа“ изашла је из производње 28. јуна 1946. године.
На слици: Имитатор Јозефа Стаљина поред аутомобила „победе“ у Сверуском изложбеном центру.
На слици: Имитатор Јозефа Стаљина поред аутомобила „победе“ у Сверуском изложбеном центру.
© Sputnik / Ramil Sitdikov„Победа“ је први совјетски аутомобил састављен искључиво од делова домаће производње.
На слици: Посетилац слика ГАЗ М-20 „победу“ на отварању историјске мото-изложбе ГАЗ аутомобила „Хероји свог времена“ у ГУМ-у, најпознатијем трговинском центру у Москви.
На слици: Посетилац слика ГАЗ М-20 „победу“ на отварању историјске мото-изложбе ГАЗ аутомобила „Хероји свог времена“ у ГУМ-у, најпознатијем трговинском центру у Москви.
3/11
© Sputnik / Ramil Sitdikov
„Победа“ је први совјетски аутомобил састављен искључиво од делова домаће производње.
На слици: Посетилац слика ГАЗ М-20 „победу“ на отварању историјске мото-изложбе ГАЗ аутомобила „Хероји свог времена“ у ГУМ-у, најпознатијем трговинском центру у Москви.
На слици: Посетилац слика ГАЗ М-20 „победу“ на отварању историјске мото-изложбе ГАЗ аутомобила „Хероји свог времена“ у ГУМ-у, најпознатијем трговинском центру у Москви.
© Sputnik / Уђи у базу фотографијаПутници су могли да се удобно сместе у њену пространу салонску кабину, направљену коришћењем тада најмодернијих технологија.
На слици: „Победа“ из 1950. године на изложби егзотичних аутомобила одржаној на аеродрому Тушино у Москви.
На слици: „Победа“ из 1950. године на изложби егзотичних аутомобила одржаној на аеродрому Тушино у Москви.
Путници су могли да се удобно сместе у њену пространу салонску кабину, направљену коришћењем тада најмодернијих технологија.
На слици: „Победа“ из 1950. године на изложби егзотичних аутомобила одржаној на аеродрому Тушино у Москви.
На слици: „Победа“ из 1950. године на изложби егзотичних аутомобила одржаној на аеродрому Тушино у Москви.
© Flickr / Wasile„Победа“ је имала жмигавце, АМ радио, грејач и два електрична брисача – нешто што је недостајало совјетским аутомобилима старије генерације.
„Победа“ је имала жмигавце, АМ радио, грејач и два електрична брисача – нешто што је недостајало совјетским аутомобилима старије генерације.
© Sputnik / Igor RussakБио је то први аутомобил у Совјетском Савезу који је користио понтон стил – револуционарни дизајн без зглобних блатобрана, прагова за пењање у аутомобил и других некомпактних елемената.
На слици: „Победа“ из 1958. на Тргу Светог Исака на почетку релија за електричне аутомобиле од Санкт Петербурга до Монте Карла.
На слици: „Победа“ из 1958. на Тргу Светог Исака на почетку релија за електричне аутомобиле од Санкт Петербурга до Монте Карла.
6/11
© Sputnik / Igor Russak
Био је то први аутомобил у Совјетском Савезу који је користио понтон стил – револуционарни дизајн без зглобних блатобрана, прагова за пењање у аутомобил и других некомпактних елемената.
На слици: „Победа“ из 1958. на Тргу Светог Исака на почетку релија за електричне аутомобиле од Санкт Петербурга до Монте Карла.
На слици: „Победа“ из 1958. на Тргу Светог Исака на почетку релија за електричне аутомобиле од Санкт Петербурга до Монте Карла.
© AP Photo / Dmitry Astakhov„Победе“ су постале део такси флоте 1946. године.
На слици: Дмитриј Медведев улази у „победу“ из 50-их година у близини Волоколамска, града који се налази 129 км североисточно од Москве, 7. маја 2010. године.
На слици: Дмитриј Медведев улази у „победу“ из 50-их година у близини Волоколамска, града који се налази 129 км североисточно од Москве, 7. маја 2010. године.
7/11
© AP Photo / Dmitry Astakhov
„Победе“ су постале део такси флоте 1946. године.
На слици: Дмитриј Медведев улази у „победу“ из 50-их година у близини Волоколамска, града који се налази 129 км североисточно од Москве, 7. маја 2010. године.
На слици: Дмитриј Медведев улази у „победу“ из 50-их година у близини Волоколамска, града који се налази 129 км североисточно од Москве, 7. маја 2010. године.
© Sputnik / Grigoriy Sisoev / Уђи у базу фотографијаГодине 1976. штампане су поштанске марке са „победом“.
Године 1976. штампане су поштанске марке са „победом“.
© Flickr / Wasile„Победа“ је повучена из производње 1958. године, али су је људи и даље возили захваљујући дуготрајности која јој је својствена. Укупно је произведено приближно 240.000 „победа“.
„Победа“ је повучена из производње 1958. године, али су је људи и даље возили захваљујући дуготрајности која јој је својствена. Укупно је произведено приближно 240.000 „победа“.
© AP Photo / Joshua Roberts/PoolАутомобили марке „победа“ били су популарни у скандинавским земљама и у Белгији.
На слици: Амерички државни секретар Џон Кери диви се „победи“ руског министра иностраних послова Сергеја Лаврова након церемоније полагања венаца на меморијални комплекс у руском граду Сочију, посвећен погинулима у Другом светском рату.
На слици: Амерички државни секретар Џон Кери диви се „победи“ руског министра иностраних послова Сергеја Лаврова након церемоније полагања венаца на меморијални комплекс у руском граду Сочију, посвећен погинулима у Другом светском рату.
10/11
© AP Photo / Joshua Roberts/Pool
Аутомобили марке „победа“ били су популарни у скандинавским земљама и у Белгији.
На слици: Амерички државни секретар Џон Кери диви се „победи“ руског министра иностраних послова Сергеја Лаврова након церемоније полагања венаца на меморијални комплекс у руском граду Сочију, посвећен погинулима у Другом светском рату.
На слици: Амерички државни секретар Џон Кери диви се „победи“ руског министра иностраних послова Сергеја Лаврова након церемоније полагања венаца на меморијални комплекс у руском граду Сочију, посвећен погинулима у Другом светском рату.
© Sputnik / Kirill Braga / Уђи у базу фотографијаОвај аутомобил био је симбол послератног живота у Совјетском Савезу. Данас је „победа“ омиљена међу колекционарима.
На слици: Изложба ГАЗ М-20 олтајмера поводом обележавања 70. годишњице победе у Великом отаџбинском рату код меморијалног комплекса на Мамајевом кургану посвећеном херојима Стаљинградске битке, Волгоград.
На слици: Изложба ГАЗ М-20 олтајмера поводом обележавања 70. годишњице победе у Великом отаџбинском рату код меморијалног комплекса на Мамајевом кургану посвећеном херојима Стаљинградске битке, Волгоград.
Овај аутомобил био је симбол послератног живота у Совјетском Савезу. Данас је „победа“ омиљена међу колекционарима.
На слици: Изложба ГАЗ М-20 олтајмера поводом обележавања 70. годишњице победе у Великом отаџбинском рату код меморијалног комплекса на Мамајевом кургану посвећеном херојима Стаљинградске битке, Волгоград.
На слици: Изложба ГАЗ М-20 олтајмера поводом обележавања 70. годишњице победе у Великом отаџбинском рату код меморијалног комплекса на Мамајевом кургану посвећеном херојима Стаљинградске битке, Волгоград.