Аутомобил ГАЗ М-20 „победа“ један је од симбола послератног Совјетског Савеза. Легендарни аутомобил, својевремено велики технолошки напредак, ушао је у производњу пре 69 година.
© Sputnik / Dobrovolskiy / Уђи у базу фотографијаПрвобитно је било предвиђено да овај модел носи име „родина“ (рус. отаџбина), али, како је направљен током Великог отаџбинског рата, добио је име „победа“.
На слици: Радионица у којој су састављани аутомобили „победа“ и ЗИМ у оквиру Горковског аутомобилског завода (ГАЗ), који је претходно носио име Вјачеслава Михајловича Молотова.
На слици: Радионица у којој су састављани аутомобили „победа“ и ЗИМ у оквиру Горковског аутомобилског завода (ГАЗ), који је претходно носио име Вјачеслава Михајловича Молотова.
![Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/288/23/2882334_0:0:2132:2046_600x0_80_0_1_22d55715488f2b2729b039038db92b91.jpg)
Првобитно је било предвиђено да овај модел носи име „родина“ (рус. отаџбина), али, како је направљен током Великог отаџбинског рата, добио је име „победа“.
На слици: Радионица у којој су састављани аутомобили „победа“ и ЗИМ у оквиру Горковског аутомобилског завода (ГАЗ), који је претходно носио име Вјачеслава Михајловича Молотова.
На слици: Радионица у којој су састављани аутомобили „победа“ и ЗИМ у оквиру Горковског аутомобилског завода (ГАЗ), који је претходно носио име Вјачеслава Михајловича Молотова.
© Sputnik / Konstantin Rodikov / Уђи у базу фотографијаПрва серија „победа“ изашла је из производње 28. јуна 1946. године.
На слици: Имитатор Јозефа Стаљина поред аутомобила „победе“ у Сверуском изложбеном центру.
На слици: Имитатор Јозефа Стаљина поред аутомобила „победе“ у Сверуском изложбеном центру.
![Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/288/23/2882361_0:0:2993:1991_600x0_80_0_1_e6eec184c5c94384ab7f14472d7f4591.jpg)
Прва серија „победа“ изашла је из производње 28. јуна 1946. године.
На слици: Имитатор Јозефа Стаљина поред аутомобила „победе“ у Сверуском изложбеном центру.
На слици: Имитатор Јозефа Стаљина поред аутомобила „победе“ у Сверуском изложбеном центру.
© Sputnik / Ramil Sitdikov„Победа“ је први совјетски аутомобил састављен искључиво од делова домаће производње.
На слици: Посетилац слика ГАЗ М-20 „победу“ на отварању историјске мото-изложбе ГАЗ аутомобила „Хероји свог времена“ у ГУМ-у, најпознатијем трговинском центру у Москви.
На слици: Посетилац слика ГАЗ М-20 „победу“ на отварању историјске мото-изложбе ГАЗ аутомобила „Хероји свог времена“ у ГУМ-у, најпознатијем трговинском центру у Москви.
![Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/288/23/2882388_0:0:3072:2046_600x0_80_0_1_1c00dee2c30b616184cebcc9f2cd5f1e.jpg)
3/11
© Sputnik / Ramil Sitdikov
„Победа“ је први совјетски аутомобил састављен искључиво од делова домаће производње.
На слици: Посетилац слика ГАЗ М-20 „победу“ на отварању историјске мото-изложбе ГАЗ аутомобила „Хероји свог времена“ у ГУМ-у, најпознатијем трговинском центру у Москви.
На слици: Посетилац слика ГАЗ М-20 „победу“ на отварању историјске мото-изложбе ГАЗ аутомобила „Хероји свог времена“ у ГУМ-у, најпознатијем трговинском центру у Москви.
© Sputnik / Уђи у базу фотографијаПутници су могли да се удобно сместе у њену пространу салонску кабину, направљену коришћењем тада најмодернијих технологија.
На слици: „Победа“ из 1950. године на изложби егзотичних аутомобила одржаној на аеродрому Тушино у Москви.
На слици: „Победа“ из 1950. године на изложби егзотичних аутомобила одржаној на аеродрому Тушино у Москви.
![Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/288/24/2882415_0:0:1373:2047_600x0_80_0_1_c0457c24164bc76df8b0038e49d8884e.jpg)
Путници су могли да се удобно сместе у њену пространу салонску кабину, направљену коришћењем тада најмодернијих технологија.
На слици: „Победа“ из 1950. године на изложби егзотичних аутомобила одржаној на аеродрому Тушино у Москви.
На слици: „Победа“ из 1950. године на изложби егзотичних аутомобила одржаној на аеродрому Тушино у Москви.
© Flickr / Wasile„Победа“ је имала жмигавце, АМ радио, грејач и два електрична брисача – нешто што је недостајало совјетским аутомобилима старије генерације.
![Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/288/24/2882442_33:0:1173:778_600x0_80_0_1_98f9078cf1bfb5b860fd5d8dd9687c71.jpg)
„Победа“ је имала жмигавце, АМ радио, грејач и два електрична брисача – нешто што је недостајало совјетским аутомобилима старије генерације.
© Sputnik / Igor RussakБио је то први аутомобил у Совјетском Савезу који је користио понтон стил – револуционарни дизајн без зглобних блатобрана, прагова за пењање у аутомобил и других некомпактних елемената.
На слици: „Победа“ из 1958. на Тргу Светог Исака на почетку релија за електричне аутомобиле од Санкт Петербурга до Монте Карла.
На слици: „Победа“ из 1958. на Тргу Светог Исака на почетку релија за електричне аутомобиле од Санкт Петербурга до Монте Карла.
![Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/288/24/2882469_0:0:2855:2044_600x0_80_0_1_8b616c4223bd340de21203eb6221b4e8.jpg)
6/11
© Sputnik / Igor Russak
Био је то први аутомобил у Совјетском Савезу који је користио понтон стил – револуционарни дизајн без зглобних блатобрана, прагова за пењање у аутомобил и других некомпактних елемената.
На слици: „Победа“ из 1958. на Тргу Светог Исака на почетку релија за електричне аутомобиле од Санкт Петербурга до Монте Карла.
На слици: „Победа“ из 1958. на Тргу Светог Исака на почетку релија за електричне аутомобиле од Санкт Петербурга до Монте Карла.
© AP Photo / Dmitry Astakhov„Победе“ су постале део такси флоте 1946. године.
На слици: Дмитриј Медведев улази у „победу“ из 50-их година у близини Волоколамска, града који се налази 129 км североисточно од Москве, 7. маја 2010. године.
На слици: Дмитриј Медведев улази у „победу“ из 50-их година у близини Волоколамска, града који се налази 129 км североисточно од Москве, 7. маја 2010. године.
![Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/288/24/2882496_0:0:3849:2757_600x0_80_0_1_15178e3cd5d516c5338f4fe510759a99.jpg)
7/11
© AP Photo / Dmitry Astakhov
„Победе“ су постале део такси флоте 1946. године.
На слици: Дмитриј Медведев улази у „победу“ из 50-их година у близини Волоколамска, града који се налази 129 км североисточно од Москве, 7. маја 2010. године.
На слици: Дмитриј Медведев улази у „победу“ из 50-их година у близини Волоколамска, града који се налази 129 км североисточно од Москве, 7. маја 2010. године.
© Sputnik / Grigoriy Sisoev / Уђи у базу фотографијаГодине 1976. штампане су поштанске марке са „победом“.
![Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/288/25/2882523_0:0:3215:2045_600x0_80_0_1_d70bb1f036f40de1fc5fc0e7a79c5eae.jpg)
Године 1976. штампане су поштанске марке са „победом“.
© Flickr / Wasile„Победа“ је повучена из производње 1958. године, али су је људи и даље возили захваљујући дуготрајности која јој је својствена. Укупно је произведено приближно 240.000 „победа“.
![Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/288/25/2882550_0:0:2400:1467_600x0_80_0_1_5b831e3b25876fa5137afd32f2a3979f.jpg)
„Победа“ је повучена из производње 1958. године, али су је људи и даље возили захваљујући дуготрајности која јој је својствена. Укупно је произведено приближно 240.000 „победа“.
© AP Photo / Joshua Roberts/PoolАутомобили марке „победа“ били су популарни у скандинавским земљама и у Белгији.
На слици: Амерички државни секретар Џон Кери диви се „победи“ руског министра иностраних послова Сергеја Лаврова након церемоније полагања венаца на меморијални комплекс у руском граду Сочију, посвећен погинулима у Другом светском рату.
На слици: Амерички државни секретар Џон Кери диви се „победи“ руског министра иностраних послова Сергеја Лаврова након церемоније полагања венаца на меморијални комплекс у руском граду Сочију, посвећен погинулима у Другом светском рату.
![Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/288/25/2882577_0:0:3500:2401_600x0_80_0_1_3a97165428d6149ccc3664d5818a7edc.jpg)
10/11
© AP Photo / Joshua Roberts/Pool
Аутомобили марке „победа“ били су популарни у скандинавским земљама и у Белгији.
На слици: Амерички државни секретар Џон Кери диви се „победи“ руског министра иностраних послова Сергеја Лаврова након церемоније полагања венаца на меморијални комплекс у руском граду Сочију, посвећен погинулима у Другом светском рату.
На слици: Амерички државни секретар Џон Кери диви се „победи“ руског министра иностраних послова Сергеја Лаврова након церемоније полагања венаца на меморијални комплекс у руском граду Сочију, посвећен погинулима у Другом светском рату.
© Sputnik / Kirill Braga / Уђи у базу фотографијаОвај аутомобил био је симбол послератног живота у Совјетском Савезу. Данас је „победа“ омиљена међу колекционарима.
На слици: Изложба ГАЗ М-20 олтајмера поводом обележавања 70. годишњице победе у Великом отаџбинском рату код меморијалног комплекса на Мамајевом кургану посвећеном херојима Стаљинградске битке, Волгоград.
На слици: Изложба ГАЗ М-20 олтајмера поводом обележавања 70. годишњице победе у Великом отаџбинском рату код меморијалног комплекса на Мамајевом кургану посвећеном херојима Стаљинградске битке, Волгоград.
![Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота Легендарна „победа“: Симбол совјетског живота - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/288/26/2882604_0:0:2744:2045_600x0_80_0_1_971fe5e7e4a25a2ac309ae2815b20e38.jpg)
Овај аутомобил био је симбол послератног живота у Совјетском Савезу. Данас је „победа“ омиљена међу колекционарима.
На слици: Изложба ГАЗ М-20 олтајмера поводом обележавања 70. годишњице победе у Великом отаџбинском рату код меморијалног комплекса на Мамајевом кургану посвећеном херојима Стаљинградске битке, Волгоград.
На слици: Изложба ГАЗ М-20 олтајмера поводом обележавања 70. годишњице победе у Великом отаџбинском рату код меморијалног комплекса на Мамајевом кургану посвећеном херојима Стаљинградске битке, Волгоград.