У осталих 27 медија, који нису предали потребну документацију, биће понуђене бесплатне акције запосленима.
С обзиром на то да сутра истиче нови рок за објављивање јавних позива за продају медија, предвиђен новоусвојеним изменама Закона о јавном информисању, Агенција за приватизацију објавила је јавне позиве за медије који су комплетирали приватизациону документацију и за које је локална самоуправа одредила моделе приватизације.
Поред Студија Б, чије руководство је више пута изјављивало да је у потпуности спремно за приватизацију, и директорка новинске агенције Танјуг Бранка Ђукић у изјави за Спутњик истиче да је урађено све што је требало да у приватизацију уђу као атрактивна компанија, са профитом, тржиштем и без дугова.
„За разлику од других медија који се приватизују, ми у Танјугу немамо претераних разлога за забринутост. Не знам колико је то познато, али Танјуг послује с профитом већ пет година заредом. Штавише, део прихода уплаћује у буџет као јавно предузеће. Такође, ником ништа не дугујемо, имамо тржиште, имамо разрађен бизнис. У нашем случају то се и продаје: бренд и бизнис, неоптерећен дуговима и аферама. То је, сложићете се, веома солидна позиција“, оцењује Ђукићева.
С друге стране, директор Нишке ТВ Бобан Рајковић за Спутњик истиче да од приватизације не очекује ништа добро, с обзиром на то да до сада ниједна приватизација медија у Србији није успешно спроведена.
„Не очекујемо ништа добро за Нишку телевизију. Нишка ТВ је бренд у јужној Србији, ради најбоље што може и самим тим што је повећала приходе у последње три године показала је колико вреди на нашем тржишту. Дигитализовали смо се, имамо нову опрему, видимо се на трећини територије уже Србије, тако да ће једну добру телевизију и фирму сада добити приватник“.
Рајковић истиче да је Закон о јавном информисању и медијима изузетно лош и да је већ показао недостатке и слабости.
„У Нишу смо већ имали бројне примедбе на рад конкурсних комисија које одлучују о додели средстава за такозвано пројектно финансирање медија. Тако, рецимо, није дозвољено да отварању понуда за пројекте који ће бити финансирани, присуствују представници локалног антикорупцијског тима, што довољно баца сенку на цео процес.
Уколико не буде заинтересованих купаца, бесплатне акције ће бити понуђене запосленима. Ово право, међутим, моћи ће да остваре само запослени који до сада нису преузели бесплатне акције по другом основу (акције НИС-а, Телекома, Аеродрома).
На продају…
Поред Студија Б, Танјуга и Нишке телевизије, на продају су данас понуђени: Радио Пожаревац, Радио-телевизија Крушевац, Радио Рашка, Ивањички радио, Радио Суботица, Радио и телевизија Бачка Паланка, Јавно предузеће за информисање Шумадија из Аранђеловца, Радио-телевизија Шабац, Радио-телевизија Крагујевац, РТВ Пруга из Лајковца, Реч радника из Алексинца, Радио Медвеђа, Радио-телевизија Панчево, Јавно радиодифузно и ТВ предузеће Петровац на Млави, Информативни центар Бачки Петровац, Информативни прес-центар општине Владичин Хан, Телевизија Блаце, Радио Ваљево, Радио Сечањ, Јавно информативно предузеће Нови пут из Јагодине, БЦ инфо из Беле Цркве, Радио Бачка, Радио-телевизија Брус, Радио и телевизија Трстеник, градски информативни центар Аполо из Новог Сада, Радио-телевизија Индија, Јавно предузеће за информисање Нови Пазар, новосадски Дневник, Телевизија Пожега и Радио-телевизија Цариброд-Димитровград, Радио Пожега, ТВ Љиг, Центар за информисање Кнежевац, Радио Шид, Радио-телевизија Стара Пазова и Радио Пирот.