Тим научника са Универзитета Колумбија тестирао је мастило којим је рукопис написан како би демантовао прошлогодишње тврдње немачког научника Кристијана Аскеленда да је спис лажан.
Аскеленд, научни сарадник Института за библијска истраживања у Вуперталу у Немачкој, тврди да је други древни рукопис са мотивима из Јеванђеља по Јовану фалсификат, пошто је радиокарбонска анализа показала да је рукопис написан пре 1.200 година на ретком ликополитском дијалекту коптског језика који је изумро пре три века.
Он је истакао сличност између папируса на којима су писани Јеванђеље по Јовану и Јеванђеље Исусове супруге, која по његовом мишљењу, доказују да су оба документа лажна.
„Јасно се види да су два фрагмента на коптском језику писана истим мастилом и истим рукописом, што значи да их је исти занатлија створио у суштински исто време“, рекао је Аскеленд.
Међутим, истраживачи са Универзитета Колумбија, сада тврде да је мастило које се користи у ова два рукописа, различито.
„У нашем првом истраживању, доказали смо да су мастила која су коришћена за писање ова два значајна документа свакако различита. Новији резултати потврдили су ову констатацију“, рекао је Џејмс Јардлеј са Универзитета Колумбија. Научници су одбили да открију више детаља пре објављивања чланка у неком научном часопису.
Такозвано Јеванђеље Исусове супруге налази се на папирусу величине пословне картице и написано је на коптском језику. Лектор који је желео да остане неименован уручио га је професорки Карен Кинг са Харварда.
Кингова је представила рукопис на Међународном конгресу коптских студија у Риму 2012. године, рекавши да је рукопис настао негде око четвртог века нове ере, а претпоставља се да је преведен са старијег грчког документа.
Рукопис је у јако лошем стању и само мали делови могу да се дешифрују. Међутим, једна од декодираних фраза привукла је велику пажњу: „Исус им рече: ’Моја жена‘…“, која се налази у четвртом реду овог документа.
Карен Кинг, која је увек веровала да је Јеванђеље Исусове супруге истинито, не тврди да је рукопис доказ Исусовог брака, али верује да је документ важан за разумевање ранохришћанских дебата о Исусу и његовом животу.