Реконструисану деоницу, на којој је досадашње ограниче„ње износило 30 километара на сат, дизел–моторним возом руске производње обишли су потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, амбасадор Русије у Србији Александар Чепурин и председник компаније „Руске железнице“ Олег Валентинович Белозјоров, чиме је и означено пуштање саобраћаја.
Од фебруара до септембра 2015. године „Руске железнице“ су извеле читав комплекс радова на реконструкцији железничке инфраструктуре десног колосека на деоници Голубинци–Рума, која је део Паневропског саобраћајног Коридора 10.
У потпуности су обновљени доњи и горњи строј железничког колосека у дужини од 19,7 километара, замењено је 7 скретница, реновирано је 5 путних прелаза, а изграђено је 10,8 километара одводних канала, 1,3 километра дренажних система и стајалиште Краљевци.
Реконструкција железничког колосека на деоници Голубинци–Рума омогућиће безбедно савладање ове деонице при брзини до 120 километара на час, пише у саопштењу „Руске железнице“.
После пуштања у рад десног железничког колосека, компанија „РЖД Интернешенел“ извешће радове на левом колосеку те деонице, укључујући и реконструкцију путних прелаза.
Николић: Реално да српски возови ускоро иду 100 на сат
Време је да железница у Србији престане да буде социјална категорија и поново постане крвоток привредног развоја, као што је некад била и као што је то случај у свим развијеним државама света, изјавио је председник Србије Томислав Николић.
„Реално је очекивати да српски возови ускоро буду у стању да се крећу брзинама преко 100 километара на час“, рекао је Николић у разговору са Олегом Валентиновичем Белозјоровим, председником компаније „Руске железнице“.
Николић је истакао да је пред Србијом и „Руским железницама“ велики посао реализације преко потребног пројекта модернизације пруга у нашој земљи и да је српска страна отворена за сваку врсту будуће сарадње са том компанијом.
„Модернизацијом српских пруга требало би омогућити услове за повратак путника и роба на железницу, као вид транспорта. Деоница пруге ка Новом Саду, која је тренутно обухваћена радовима, биће укључена у пројекат изградње пруге Београд–Будимпешта“, рекао је председник Србије.
Белозјоров, који је недавно ступио на дужност првог човека „Руских железница“, истакао је да је дошао да се лично увери у којој су фази радови и да је пробна вожња којој је присуствовао показала да је заиста могуће достићи брзину од 100 километара на час.
Он је захвалио председнику Николићу на подршци том пројекту, рекавши да ће се лично побринути да се и убудуће сачува висок ниво сарадње између Републике Србије и „Руских железница“.