Америчка агенција за заштиту животне средине 18. септембра је обавестила групу компанија „Фолксваген“ да крше Закон о чистом ваздуху, јер је у дизел-моторима био пронађен програм који је давао лажне податке о емисији штетних продуката сагоревања.
Адвокатска компанија „Розен ло фирм“ добила је већ много захтева власника дизел-аутомобила „Фолксваген“, каже за радио Спутњик адвокат компаније Филип Ким.
„Већ нам се обратио велики број људи који сматрају да су оштећени и моле нашу адвокатску компанију да заступа њихове интересе. Мислим да ће бити још много захтева, јер људи су разочарани. У САД су ови аутомобили били рекламирани најпре као ’чисти дизел‘, односно као алтернатива хибридним аутомобилима“, каже он.
Иначе, у САД дизел-технологије не носе епитет „чисте“, а у рекламама је навођено да се ради о новој „чистој дизел“ технологији и људи су ове аутомобиле управо због тога куповали.
Што се тиче могућих тужби у Јужној Кореји, Филип Ким претпостављала да и у другим државама могу бити подигнуте кривичне пријаве које ће бити разматране у складу са законима тих држава. Такође, Ким додаје да они, као америчка компанија, могу да заступају само интересе оних клијената који су возила „фолксваген“ или „ауди“ купили на територији САД.
Адвокати компаније „Розен ло фирм“ спремни су да заступају и интересе клијената који су купили и неке друге дизел-моделе попут „џета“, „ауди А3“, „голф“ и „пасат“, које је компанија „Фолксваген“ продавала у периоду од 2008. до 2015. године на територији САД.
Према подацима Америчке агенције за заштиту животне средине у току овог периода је било продато 482.000 аутомобила. Адвокат компаније Филип Ким сматра да ће последице скандала осетити сва аутомобилска индустрија.
„Очигледно је да ово је велики скандал. Појавила се информација да ће компанија ’Фолксваген‘ издвојити око 7 милијарди долара за решавање овог проблема. У Америци су већ започете неке истражне радње и власти су врло озбиљне у овом случају. Ако против компаније буде поднета кривична тужба, последице ће бити критичне не само по компанију ’Фолксваген‘, већ и то читаву аутомобилску индустрију“, закључује он.