„То је било прво експериментално полетање авиона надзвучне брзине и протекло је потпуно успешно“, навео је Сјадоун.
„У САД се одавно баве разрадом суперсоничног авиона нове генерације који је способан да постигне брзину од пет маха (пет пута брже од звука), али су ови планови Американаца остали на папиру. Може се рећи да је овога пута Кина превазишла сва очекивања посматрача“, рекао је Сјадоун.
Према његовим речима, за остваривање овог пројекта неопходно је било савладати технологију суперсоничног ваздушно-реактивног мотора са директним дотоком, којег досад није било нигде у свету, као и разрадити издржљиве, лагане и на ватру отпорне нове материјале, који могу да издрже високе температуре.
Кинески стручњак је навео да суперсонични авиони успешно савладавају савремене системе противваздушне одбране јер је време узлетања вишеструко скраћено, а снаге ПВО противника не успевају да одреагују и да наведу ракете на летелицу.
Он додаје да је једна од перспективних области примене суперсоничних авиона ваздушни обавештајни рад.
У августу је саопштено да је амерички Биро за патенте и робне марке одобрио захтев компаније „Ербас“ за патент суперсоничног авиона: он може да лети брзином 4,5 пута већом од брзине звука.
Експерти „Ербаса“ сматрају да ће на нови суперсонични авион из Париза за Сан Франциско или из Токија за Лос Анђелес моћи да стигне за свега три сата.