Време изласка филма — адаптације сатиричног романа Тимура Вермеса из 2012. (у српском преводу „Опет он“, у издању Лагуне), који се продао у милионском тиражу, поклапа се са тренутком у ком се Немачка суочава са таласом избеглица, праћеним извесним порастом популистичких покрета и расистичких испада.
„Гле ко се вратио“ је прича о Хитлеру који се 70 година после смрти изненада буди у садашњости и захваљујући телевизији и интернету убрзо поново постаје популаран.
Редитељ Давид Венд је у филм убацио и неколико секвенци које је снимио на улицама широм Немачке у којима Хитлер, ког тумачи немачки глумац Оливер Масучи, разговара са случајним пролазницима.
Било да је реч о туристима, фудбалским навијачима, ватрогасцима или баварским пољопривредницима, лажни Фирер, најчешће дочекан осмесима, махањем руку, па чак и понеким нацистичким поздравом, са својим саговорницима дискутује о политици.
Масучи, који је маскиран у Хитлера путовао по Немачкој ради снимања ових сцена, изјавио је да је био шокиран оваквим дочеком.
„Људи имају потребу да говоре, желе да се изјадају Хитлеру који је спреман да их саслуша. Био сам ужаснут брзином с којом је могуће задобити поверење људи“, казао је глумац за „Билд“, додајући да је направио близу 25.000 „хитлеровских селфија“ током снимања.
Лажни Хитлер делује „попут катализатора, пружајући увид у немачки амбис“, пише „Берлинер моргенпост“, за који нацистички диктатор као ни десничарска идеологија нису „никада нестали“.
„То је реалност, о томе треба разговарати. Филм показује да се људима може манипулисати и кроз хумор и смех говори о једној теми о којој се у Немачкој не сме расправљати. Стиже у прави час, јер је опасност ту“, изјавио је један од гледалаца након пројекције.
„Превише је вештачки. Филм претерује са страхом од националсоцијализма“, сматра једна гледатељка.
Недељник „Шпигл“ дели њено мишљење: „Која би то требало да буде исправна реакција пролазника на маскараду од Хитлера?“ и закључује да филм „апсолутно ништа не разоткрива“.
За „Тагес шпигл“, филм илуструје пре свега растуће медијско интересовање за нацистичко поглавље немачке историје.
„Хитлер се продаје, Хитлер је поп“, коментарише лист, имајући у виду бројне публикације посвећене нацистичком диктатору који је донедавно био табу тема.
Фирер и даље наставља да опседа немачке мале и велике екране: приватни канал РТЛ планира да сними ТВ серију о Хитлеру.
„Хитлер представља изузетно занимљиву материју која је уједно веома актуелна“, истичу у РТЛ-у.