00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
Субвенције од 20.000 евра за кров над главом породицама са децом
16:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
Најопаснија друштвена мрежа у Америци
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Аналитичари: Веома тешко открити узрок несреће

© AFP 2023 / Khaled DesoukiОстаци руског авиона А321
Остаци руског авиона А321 - Sputnik Србија
Пратите нас
Руски аналитичари и експерти оценили су у изјавама за Спутњик да ће бити веома тешко открити узроке тешке авионске несреће која се догодила у суботу ујутру, у којој је погинуло 224 људи.

Виши научни сарадник Центра европских студија и Института светске економије и међународних односа  Руске академије наука Владимир Оленченко каже за Спутњик да авион овог типа није од оних који често имају техничке проблеме.

Руски путнички авион - Sputnik Србија
Узрок пада авиона спољни фактор?

„Овај тип авиона се баш напротив сматра врло безбедним. Конкретно, авион који је доживео катастрофу није се користио само у Русији већ и у другим државама на основу лизинга, и није био стар“, истиче он. 

Према његовим речима, нико није могао да очекује да ће доћи до квара.

„Пре сваког полетања, било где у свету, авион се детаљно технички прегледа. Овде је заиста тешко наћи корен и узрок ове несреће“, наводи Оленченко.

Како каже, у оваквим ситуацијама сви морају бити врло одмерени, пажљиви и детаљни, јер постоји могућност да ће истрага потрајати.

„Требало би пажљиво прикупити остатке авиона и по могућности поново саставити тело летелице, како би се евентуално јавила идеја шта се дешавало до пада авиона. Наравно, за све ово треба много времена. Овде би журба била контрапродуктивна“, закључује он.

Генерални директор међународне консултативно-аналитичке агенције „Безбедност летења“ Сергеј Мељниченко каже да је тешко дати једнозначни одговор.

Делови руског авона који се срушио на Синају - Sputnik Србија
„Ербас“ А–321 се распао у ваздуху

„Чињеница је да се на земљи воде оружани сукоби. И у Египту претпостављају да те оружане формације имају ракете које се испаљују ’са рамена‘. Ипак, важно је рећи да је њихов радијус и висина домета ограничена и ове ракете не могу да достигну одређену висину“, тврди Мељниченко.

Према његовим речима, када се зна да постоји опасност од оваквих ракета, онда се за саобраћај затвара нижи ваздушни простор, а виши остаје отворен за летење.

„Ипак, овде је важно нагласити да су овакве одлуке удар на економију земље, јер за прелетање преко територије једне државе авио-компаније то плаћају“, каже он.

„Хајде да не заборавимо каква је Синај територија… Ту је и Израел који има моћни ПВО систем, са бројним радарима и свом осталом пратећом опремом. Ту је и Сирија, а и Ирак. Мислим да овде једноставно није могуће тако лако сакрити оружје које је могло да буде фатално за овај авион.“

Методом елиминације, како каже, може се претпоставити да милитанти нису могли да оборе авион јер напросто немају оружје таквог домета.

Директор компаније „Алијанса авијационих технологија Авинтел“ Виктор Прјадка подсетио је да је авион, док је био у власништву претходне компаније, имао оштећења задњег дела трупа и да би можда могло да изазове квар система управљања авионом.

Свет одаје почаст погинулима у авионској несрећи - Sputnik Србија
Свет одаје пошту страдалима у авионској несрећи (видео, фото)

„У време када је руска компанија користила тај авион дошло је до ’повећања‘ замора материјала, то јест критичног оштећења материјала од којег је направљен ваздухоплов, што је можда могло да изазове експлозију и тотално уништење система управљања“, истиче он.

Како каже, у прилог овој верзији иде и чињеница да се фрагменти задњег дела авиона налазе чак и до пет километара удаљено од носа авиона.

„Нисам сигуран да ће у овом случају подаци из црних кутија дефинитвно открити узрок пада авиона.“

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала