Овај занимљиви пројекат покренули су заједничким снагама Светска фондација за природу (WWF Русије) и руска друштвена мрежа ВКонтакте.
Већ од данас, корисници могу да размењују виртуелне стикере са сликама животиња, укључујући амурског тигра, белог медведа, моржа, сибирску воденкртицу и многе друге. У овој забавној видео-игри нашле су се све ретке врсте које живе на територији Русије, осим панде — симбола WWF.
До нових сазнања о чаробном свету животиња стиже се на врло једноставан начин — када се пређе „мишeм“ преко изабране слике, „искаче“ прозорчић где корисници могу да прочитају кратке информације о животињи и да потом пређу на други сајт, на којем је постављен детаљнији опис о свакој врсти. Из описа се може сазнати где животиња живи, због чега је ретка и оно најважније — како јој се може помоћи.
„Захваљујући новом пројекту, корисници могу да сазнају о томе које велике дивље мачке живе у Русији, по чему је јединствена сибирска воденкртица, колико је велика беба сивог кита, као и многе друге занимљиве чињенице. Заједничка акција на забаван и интересантан начин открива бројним корисницима друштвене мреже природна богатства наше земље и претње са којима се суочавају ретке врсте“, рекао је Дмитриј Буренко, директор за развој WWF Русије.
Према речима Георгија Лобушкина, портпарола друштвене мреже ВКонтакте, овај велики пројекат „на једноставан и разумљив начин помаже корисницима да се ближе упознају са руским врстама дивљих животиња“, али им истовремено и скреће пажњу на проблеме који се тичу заштите животне средине.
Ово није први заједнички пројекат Светске фондације за природу и ове друштвене мреже. У марту 2015. године, ова ИТ компанија се прикључила акцији „Час Земље“, у оквиру које је свим корисницима друштвене мреже предложила да „искључе светла“ и користе виртуелну батеријску лампу.
ВКонтакте је велика друштвена мрежа, са више од 300 милиона регистрованих налога. Према подацима компаније за истраживање тржишта ТНС, у августу 2015. године Вконтакте је у Русији користило скоро 90 одсто корисника Рунета (руски сегмент интернета).
Стикери су се на овој мрежи појавили у марту 2014, а корисници их могу преузети бесплатно или их купити за цену од 30 рубаља па навише. На месечном нивоу корисници једни другима пошаљу више од 600 милиона стикера.