„Имамо двадесетогодишње искуство експлоатације брода пројекта 705 (705К) ’Лира‘ у периоду од ’70–их до ’90–их година. То је био обећавајући пројекат, али његов недостатак је била концентрација превеликог броја нових техничких решења истовремено“, наводи „Лента“ речи извора из војне индустрије.
Совјетска подморница пројекта 705 није била сувише успешна због сложног техничког одржавања. Без обзира на смањења броја посаде подморнице до 32 особе (на подморницама сличне класе боравило 70 људи) и смањења броја хаварија са жртвама, поузданост опреме тих подморница је била недовољна.
Подморница пројекта 705, према речима стручњака, била је у потпуности револуционарни брод — тамо је у исто време искоришћен и иновативни реактор и високоаутоматизована опрема, док је љуштура направљена од титанијумске легуре. Данас се такав брод прави на рационалнији начин, прављењем подморнице–робота.
„Посада те подморнице може бити смањена до између 50 и 55, а касније и до између 30 и 40 људи“, рекао је саговорник руске „Ленте“.