Демократска странка је ове године за кампању издвојила драстично мањи износ од оног који је трошила у претходним изборним циклусима.
„Познато је да смо већ две године у блокади због дуговања насталих прекомерном потрошњом у претходним кампањама. Зато ћемо се овог пута ослонити на новац који ћемо добити из буџета, као и на донације које очекујемо од чланова и симпатизера, а реч је о суми од највише 60–70 милиона динара“, каже за Спутњик Милан Поповић, секретар ДС–а и финансијски директор кампање те партије.
На плаћена телевизијска гостовања, спотове и билборде, ДС много не рачуна, управо из финансијских разлога. Како кажу, акценат ће бити на турнеји широм Србије.
„На челу са председником странке и посланичким кандидатима покушаћемо да обиђемо што већи број градова и насељених места. На националним телевизијама ћемо бити у оној мери у којој су оне обавезне да прате изборне кампање странака, а драге воље ћемо прихватити позиве за гостовања на локалним телевизијама“, објашњава Поповић.
Дупло мање од демократа за кампању ће издвојити коалиција Двери–ДСС. Према речима Драгана Маршићанина, потпредседника ДСС–а, укупни трошкови коалиције до избора кретаће се између 150.000 и 200.000 евра. Извори прихода су, опет, буџетска средства и доприноси боље стојећих чланова странака.
„У кампањи се нећемо служити класичним средствима, а понајмање закупљивањем минутаже на националним телевизијама, спотовима или билбордима. Она ће углавном бити усмерена на коришћење друштвених мрежа, а у последњих 15 дана планирамо и издавање новина које ће се бесплатно делити широм Србије“, каже Маршићанин за Спутњик.
И из тих странака обећавају активну кампању на терену и рачунају на подршку локалних медија. Маршићанин верује да ће изборни резултат ипак бити већи од уложених финансијских средстава и подсећа да је победничка кампања Војислава Коштунице за председничке изборе коштала свега око 200.000 тадашњих немачких марака.
„Друге странке ће вероватно користити далеко већа средства, али не треба сметнути са ума да је народ тај који одлучује дајући подршку некој идеји“, напомиње Маршићанин.
Да ће се својом кампањом разликовати од осталих претендената на скупштинске мандате сматра и његов коалициони партнер, Александар Танасковић, председник Извршног одбора Српског покрета Двери.
„Можемо урадити квалитетну кампању и без много пара и пренети поруку грађанима. Верујемо да ће наша коалиција имати најкреативнију и најмодернију интернет кампању у Србији. То можемо да приуштимо, а интернет је једини нецензурисан вид комуникације и једна од последњих оаза слободе“, каже Танасковић за Спутњик.
Сличан износ за промоцију планира и Српска радикална странка која 2014. године није добила банкарски кредит за финансирање кампање. Ове године, међутим, верују да ће две куће у власништву странке, у Ваљеву и Српској Црњи, бити довољна гаранција за кредит од 160.000 евра, односно 20 милиона динара.
„Познато је да секунд рекламе на националним телевизијама кошта пар стотина хиљада динара, па смо ми наше спотове пласирали преко нашег јутјуб канала, а рекламирају их и пријатељске телевизије. Кампању ћемо највише водити од врата до врата, преко интернета, а бићемо заступљени и на инфо–пултовима јер имамо велики број волонтера“, каже за Спутњик Миљан Дамјановић, члан председничког колегијума СРС–а.
Главни адут радикала је њихов лидер, који ће, како кажу, на терену бити 24 сата. Тачније, свуда у Србији осим на Косову, где ће странку представљати остали партијски званичници.
„Митинге ћемо држати од Грачанице до Суботице. Они иду на терет председника окружних одбора који ће се снаћи свако према својим могућностима. Свакодневним обраћањем и обиласком Србије не само да очекујемо повратак у парламент, већ се надамо и изборном резултату од 20 процената“, поручује Дамјановић.
Колико Социјалдемократска странка Бориса Тадића планира да издвоји за ту кампању и у ком правцу ће је развијати нисмо успели да сазнамо јер, како су навели, у овом тренутку не могу да дају одговоре на та питања.
Поређења ради, према подацима „Транспарентности Србије“, на изборима 2014. године СНС је за оглашавање платила 4 милиона евра, СПС 1,5 милиона, а ТВ маркетинг је ЛДП и УРС коштао по милион евра.