Бурмистрова је, у мартовском броју часописа „Блу фјуел“, подсетила да ће „Северни ток 2“ проћи дном Балтичког мора дуж проверене руте „Северног тока 1“, те да ће заправо бити копија првог пројекта изграђеног по највишим стандардима и да ће задовољавати најстроже захтеве еколошке заштите и безбедности.
„Уместо да поново измишљамо точак пројектујући потпуно нову руту, одлучили смо да искористимо успешно искуство постојећег гасовода који поуздано транспортује гас европским потрошачима, без икаквих ризика транзита. Стога неће бити потребно да потрошимо месеце на прављење пројекта од нуле, да не помињем значајну уштеду средстава“, објаснила је Бурмистрова, која је исте поруке изнела и на Европској конференцији о гасу, одржаној у Бечу у јануару ове године.
Према њеним речима, „Гаспром“ није сам у процени да је неопходно изградити „Северни ток 2“, јер такво уверење деле највеће европске енергетске корпорације с којом је та компанија већ потписала деоничарски споразум.
„Међу њима су аустријски ОМВ, холандски ’Ројал Дач шел‘, немачки БАСФ и Е. Он и француски ЕНГИЕ. Међу деоничарима су компаније које су учествовале и у првом пројекту ’Северног тока‘“, истакла је она.
Раст испорука „Гаспрома“ на тржишта Западне Европе такође доказује предности ширења „Северног тока“: прошле године више од 65 одсто извоза „Гаспрома“ у Европу отишло је у Западну Европу, у односу на 58 одсто 2010. године.
Бурмистрова је истакла и да је „Гаспром“ модерна корпорација која прати развој европског гасног тржишта и прилагођава своју стратегију променама на том тржишту.
„Наш став је да се концепт енергетске безбедности у Европи не своди само на диверсификацију маршрута снабдевања. Флексибилност и безбедност испорука су кључни фактори који доприносе енергетској безбедности“, закључила је генерална директорка „Гаспром експорта“.