„На резервоарима за гориво је као ознака порекла наведен Совјетски Савез и то указује да се ради о веома старим и већ тешко употребљивим резервоарима на којима је унутрашња гумена облога већ дотрајала или потпуно истрошена. Постоје озбиљне индиције да су на пет купљених авиона трупови из Бугарске, која је наводно обавестила НАТО да су ти делови авиона уништени. Уколико је то тачно, поставља се питање како су онда завршили у Одеси“, пише „Јутарњи лист“.
Наводи се да на једном авиону постоје ознаке латиничног писма француског језика, док су на другом ћириличне ознаке.
„Детаљном провером утврђено је да су крила авиона из Алжира. На трупу авиона налази се плочица са серијским бројем. На авионима који су купљени од Украјине су две плочице. Једна је префарбана, друга је додата, што указује да су мењани серијски бројеви авиона“, наводи се у тексту.
Додаје се да идентификациони систем дуго времена није радио како треба и да је био потребан одређени период док нису усклађени, а пошто је пет такозваних јеменских авиона састављено, на тестирањима је цурило гориво из резервоара.
„После преузимања авиона, константно су се појављивали проблеми са хидрауликом, а у неким случајевима је било проблема са извлачењем стајног трапа, односно точкова приликом слетања. Опрему за навигацију је уграђивала чешка компанија ЧЛС. Опрема је уграђивана већ у Украјини, али константно није радила, па је дошло до великог кашњења у испоруци“, наводи лист.
Такође, на тестирањима у Украјини су радари били велики проблем, јер је долазило до великих одступања приликом коришћења, а на два авиона појавило се пумпање ваздуха у мотор, што за последицу има гашење агрегата, а то говори да систем за довод ваздуха у мотор није намонтиран или је то учињено лоше.
„Јутарњи“ наводи да је војна полиција водила истрагу о куповини и ремонту авиона, али да није предузето ништа у вези са сумњивим послом и да су пронађени документи из 2013. и 2014. године, који упозоравају на бројне неправилности које се догађају, па и закључак да је ремонт авиона лажиран.