Како се наводи, стручњаци су дешифровали податке из црне кутије након чега су успели да реконструишу читав низ догађаја пред сам пад авиона.
Испоставило се да су пилоти одлучили да други круг облетања писте изведу мануелно, што значи да су морали ручно да одређују угао подизања авиона користећи податке са инструмената.
Екипа том приликом, сматрају стручњаци, није узела у обзир карактеристике самог модела „боинг 737“, те је при узлетању дат превелики угао што је резултирало да авион нагло почне да узлеће.
Након што је брзина авиона нагло почела да опада, у пилотској кабини је почела свађа, те су могли да се чују узвици: „Стани! Где ћеш? Стани!“, обраћао се један пилот другом покушавајући да му преотме кормило како би прекинуо узлетање.
Убрзо су, показала је истрага, пилоти успели да се договоре шта ће даље чинити, међутим тада је већ било превише касно јер је авион изгубио неопходну брзину и прешао у слободан пад.
Путнички авион „боинг 737–800“ који је летео из Дубаија, срушио се у Ростову на Дону 19. марта рано ујутру. Авион је пао поред писте приликом слетања при веома лошим временским условима, а свих 55 путника и седам чланова посаде је погинуло.