Где спава прелепа царица од које је остала само глава?

© Фото : PixabayЕгипат - детаљ из Луксора.
Египат - детаљ из Луксора. - Sputnik Србија
Истраживања гробнице фараона Тутанкамона се настављају, али археолози и даље не могу да дођу до коначног закључка о месту на којем је сахрањена египатска царица Нефертити.
Египатска краљица Нефертити - Sputnik Србија
Да ли је пред научницима мумија Нефертити

Научници верују да је чувена владарка, за коју се претпоставља да је била Тутанкамонова маћеха, сахрањена у његовој гробници.

Прошлогодишње скенирање Тутанкамонове гробнице у Долини краљева у Египту показало је да се у њој налази још једна тајна просторија.

Иако су археолози саопштили да су 90 одсто сигурни да је тамо сахрањена и Нефертити, да би се прецизно утврдила ова чињеница потребна су додатна истраживања.

Гробницу фараона Тутанкамона открио је нетакнуту у Долини краљева 1922. године истраживач Хауард Картер. Проналазак ове гробнице једно је од најважнијих открића у археологији.

Пирамиде у Гизи - Sputnik Србија
Да ли ће космички зраци открити нове тајне пирамида

Пет нивоа погребног здања скенирано је 40 пута, саопштава лист „Индипендент“. Главни присталица теорије о месту на ком је сахрањена Нефертити у Луксору јесте британски египтолог Николас Ривс.

„И даље мислим да је гробница Тутанкамона само спољни део већег погребног комплекса у којем је првобитно била сахрањена Нефертити“, навео је Ривс.

Он је, такође, рекао да ће додатна скенирања тајних просторија које, према његовом мишљењу, представљају главну гробницу, бити обављена у априлу.

После тога ће у Каиро бити позвани археолози који треба да анализирају добијене податке.

Египатска владарка Нефертити
Египатска владарка Нефертити - Sputnik Србија
Египатска владарка Нефертити

Откриће научника можда ће моћи да покрене нови талас занимања за древни Египат и да оживи туристичку индустрију која замире, закључује британски лист. Проналазак тајних просторија у Тутанкамоновој гробници поново је довео Египат у средиште пажње археолога и историчара.